یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ادعا نمود:

تولید ۷ مستند با موضوع کارآفرینی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

سینماپرس: تاکنون ۷ طرح مستند با موضوع کارآفرینی مصوب شده و به مرحله عقد قرارداد و تولید رسیده‌اند.

به گزارش سینماپرس، سال گذشته مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با مشارکت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران فراخوانی را منتشر کرد تا مجموعه فیلم‌های مستندی در حوزه کارآفرینی و تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن ساخته شوند که تاکنون ۷ طرح مصوب شده و به مرحله عقد قرارداد و تولید رسیده‌اند.

توجه به موضوع کارآفرینی از این جهت دارای اهمیت است که تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه کارآفرینی، یکی از الزامات جهان امروز است. توسعه جوامع همواره در گرو اندیشه و ساختارهای خلاقانه و گسترش آن در سطوح مختلف اجتماع بوده است لذا رواج فرهنگ کارآفرینی به عنوان یک مسئولیت بر دوش همه ارکان فرهنگی کشور است.

طی یک سال گذشته ده‌ها طرح در شورایی متشکل از کارشناسان سینمای مستند و اتاق بازرگانی مورد بررسی قرار گرفته و از جمع آنها، تاکنون ۷ طرح مصوب شده و به مرحله عقد قرارداد و تولید درآمده‌اند. این آثار عبارتند از «امین‌الضرب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جمشید بیات ترک. در مستند «امین‌الضرب» زندگی پُر ماجرای «حاج محمدحسین امین‌الضرب» بزرگ‌ترین تاجر ایرانی قرن نوزدهم میلادی روایت خواهد شد و در قالب بیان زندگی این فرد، تحولات اقتصادی جامعه ایران در عهد ناصری به تصویر کشیده می‌شود.

«ف- الف» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرشاد اکتسابی، این مستند نگاهی علمی به مساله فساد اقتصادی دارد. این که چه عواملی در یک جامعه منجر به شکل‌گیری فساد اقتصادی می‌شود. برای رسیدن به این منظور پژوهشی گسترده انجام شده و از زاویه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی، این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

«زوو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کتایون جهانگیری مستندی با موضوع سازمان تامین اجتماعی و چالش‌های میان این سازمان و کارفرمایان از دیدگاه اقتصادی است. «راه ناتمام» به کارگردانی مصطفی رزاق‌کریمی و تهیه‌کنندگی محمدسعید وزیری ابعاد مختلف زندگی اصغر قندچی پدر صنعت کامیون‌سازی ایران را به تصویر می‌کشد. او آهنگری در جنوب شهر تهران بود و زندگی جذابی داشت. سخت‌کوش بود و مشکلات زیادی در زندگی داشت و با تلاش بسیار موفق شد کارآفرینی نمونه شود. در این فیلم مستند، علاوه بر فراز و فرودهای زندگی قندچی شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی آن دوران نیز بررسی می‌شود تا براساس این روند بتوان تاریخ معاصر ایران را از بُعد صنعت معرفی کرد.

«خانواده نورالدین» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدمحمدصادق جعفری درباره نورالدین نوربخش جعفری دهکردی از بنیانگذاران شرکت لبنی دامداران و از کارآفرینان کشور است. فضای کاری که در این کارخانه بزرگ با خط‌های تولید مختلف طراحی شده، در فیلم مورد توجه قرار گرفته است. ضمن این که بحران‌هایی که به وجود می‌آید و شیوه‌های گذر از این بحران‌ها را نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

«ایستادن در ارتفاع بالا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی لقمان خالدی درباره یک کارخانه‌دار معروف اصفهانی است که دچار ورشکستگی می‌شود. فیلم در مرحله پیش‌تولید است.

«محسن خان» به کارگردانی مهدی گنجی و تهیه‌کنندگی سعید رشتیان به زندگی محسن خلیلی و چگونگی تاسیس کارخانه بوتان می‌پردازد. طرح این مستند مصوب شده و به زودی قرارداد آن منعقد می‌شود.

کارگروه تولید مشارکتی فیلم‌های مستند کارآفرینی مرکز گسترش و اتاق بازرگانی، کماکان در حال بررسی طرح‌های ارائه شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.