یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

عضو هیات رئیسه مجلس:

تعطیلی هر شبکه برون مرزی یک پیروزی برای دشمنان قلمداد می شود

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی

سینماپرس: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه مجلس به تقویت شبکه های برون مرزی است نه تعطیلی آنها.

به گزارش سینماپرس، سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با فارس درباره بیانیه نمایندگان در خصوص حمایت از شبکه های برون مرزی توضیح داد: پیش از این در بودجه سال ۹۷ یک ردیف مستقل بودجه و اعتبار ویژه از سوی مجلس برای شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی درنظر گرفته شده بود اما فرآیند آن توسط سازمان برنامه و بودجه به شکل معکوس انجام شد و امسال هم که منجر به توقف پخش تعدادی از شبکه های برون مرزی از ماهواره ها گردید که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دست دادن رسانه هایمان در شرایطی که امروز با یک جنگ اقتصادی از سوی دشمنان و به خصوص آمریکایی مواجه هستیم یک اشتباه استراتژیک است.

وی خاطرنشان کرد: عدم تخصیص بودجه ارزی شبکه های برون مرزی و توقف پخش این شبکه ها از ماهواره ها در اصل این معنا را می دهد که صدای نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا قطع شده است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: نه تنها باید درصدد حمایت از شبکه های برون مرزی موجود و تقویت این رسانه ها باشیم که لازم است که از منظر کمی هم افزایش یابند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نگاه حمایتی نمایندگان مردم به شبکه های برون مرزی گفت: مجلس شورای اسلامی بیش از این نیز با پیش بینی بودجه مستقل برای شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی درصدد تقویت و برجسته کردن نقش این رسانه ها بود. این نگاه حمایتی در مجلس یازدهم تقویت می شود و امیدواریم در ادوار بعدی مجلس هم ماندگار باشد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری تعطیلی شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی بر جبهه مقاومت بیان کرد: تعطیلی هر شبکه برون مرزی یک پیروزی برای دشمنان قلمداد می شود و ما نباید با دست خودمان باعث این اتفاق باشیم. توقف پخش برنامه های شبکه هایی مانند پرس تی وی، الکوثر و آی فیلم به طور قطع بر جبهه رسانه ای مقاومت تاثیر منفی خواهد گذاشت و باعث تضعیفش خواهد شد.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس درباره نقش این نهاد در تسریع پرداخت بودجه ارزی شبکه های برون مرزی نیز توضیح داد: مجلس شورای اسلامی می تواند الزامات نظارتی خود را بر سازمان برنامه و بودجه افزایش دهد و این سازمان را ملزم نماید که بودجه ارزی معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما و رسانه های این معاونت را به موقع پرداخت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.