جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

سینمای جهان؛

قرارداد رکوردشکن «اپل» برای فیلم جدید «ویل اسمیت»

ویل اسمیت

سینماپرس: تریلر جدید آنتوان فوکوا درباره دوره جنگ داخلی آمریکا با بازی ویل اسمیت که در بازار مجازی جشنواره فیلم کن ارایه شد، توجه اپل را به خود جلب کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندی وایر، یکی از فیلم‌هایی که در «مارش دو فیلم» جشنواره کن امسال که به طور مجازی برگزار شد بیش از همه توجه‌ها را به خود جلب کرد حاصل همکاری آنتوان فوکوا و ویل اسمیت بود.

نتیجه این کار چنان جذاب بود که اپل حاضر شد برای به دست آوردن امتیاز پخش فیلم «آزادی» با بازی ویل اسمیت در نقش یک برده فراری، بیش از ۱۲۰ میلیون دلار پرداخت کند.

گفته شده استودیو اپل با سازندگان فیلم با مبلغ بیش از ۱۲۰ میلیون دلار به توافق رسیده، اما یکی از منابع داخلی اپل گفته است این مبلغ ۱۰۵ میلیون دلار بوده است. در هر حال این رقم بزرگ‌ترین مبلغی است که تاکنون برای به دست آوردن امتیاز یک فیلم پرداخته شده است.

این فیلم بر مبنای فیلمنامه‌ای از بیل کالج ساخته می‌شود و داستان فرار یک برده به نام پیتر را روایت می‌کند. پیتر برده‌ای است که سال ۱۸۶۳ در حال فرار از ایالت‌های جنوبی باید از دست دشمنان زیادی بگریزد و خودش را به شمال برساند تا به ارتش اتحادیه شمال ملحق شود. این فیلمنامه بر مبنای یک ماجرای واقعی شکل گرفته و بر مبنای تصویری از زندگی واقعی پیتر و عکسی که آثار شکنجه بر بدن پیتر را نشان می‌دهد، پرداخته شده است.

در حالی که این فیلم موضوعی تاریخی دارد اما فیلمی اکشن هم خواهد بود و ۱۰ روز وحشتناک در زندگی پیتر را در حال گریز تصویر می‌کند.

گفته شده تصویر بدن شکنجه دیده پیتر که در نهایت به روزنامه‌های سراسر دنیا راه یافت و منتشر شد، موجب شد تا برده‌داری آمریکا در سراسر دنیا مشاهده شود.

فوکوا در گفتگو با ددلاین گفته بود: شما نمی‌توانید گذشته را عوض کنید، اما می‌توانید آن را به یاد مردم بیاورید و فکر می‌کنم لازم است این کار را انجام دهیم تا آینده‌ای روشن‌تر برای همه‌مان وجود داشته باشد. ما باید بر واقعیت تمرکز کنیم تا بتوانیم به جلو برویم.

اپل به تازگی فیلم «گری‌هوند» با بازی تام هنکس را با قراردادی ۷۰ میلیون دلاری خریداری کرد و در پروژه پرخرج «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی نیز سهیم شده است.

انتظار می‌رود تولید فیلم «آزادی» از اوایل ۲۰۲۱ آغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.