چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

انسیه شاه‌حسینی:

فیلمسازان جوان بسیجی پشتوانه سینمای آینده ایران هستند

انسیه شاه‌حسینی

سینماپرس: مدیر بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: آنچه در سینمای انقلاب و دفاع مقدس به آن نیازمندیم ترکیب تعهد و تخصص است و ما در انجمن سینمای دفاع مقدس و جشنواره فیلم مقاومت به دنبال این شیوه هستیم.

به گزارش سینماپرس، انسیه شاه‌حسینی کارگردان سینمای ایران که مدیریت بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را بر عهده دارد، به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: سازمان بسیج هنرمندان کشور در ۳۲ استان نماینده و واحد فعال دارد، در این مراکز فعالیت‌های هنری در حوزه سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی برگزار می شود و افرادی که در این دفاتر مشغول هستند با وجود مشکلات و کمبود بودجه در حال تجربه گرایی و تلاش برای آموختن سینما هستند. سینمایی که دغدغه و پیام دارد و قرار است پشتوانه سینمای جدی و ارزشی آینده باشد.

شاه‌حسینی در ادامه گفت: برگزاری سمینار، کلاس های آموزشی در حوزه کارگردانی، فیلمنامه نویسی و مبانی فیلمسازی از برنامه های ثابت و متنوع این انجمن ها است. من از مدرسان این انجمن ها هستم و یکی از اهداف ما در آموزش، تربیت نسلی است که می داند در فیلمسازی به دنبال این است که چه بگوید و چطور بگوید. نسلی که فقط به فیلمسازی فکر نمی‌کند و به دنبال انتقال مفاهیم انقلابی و ارزشی است.  

وی افزود: جشنواره فیلم مقاومت امسال یک بخش ویژه دارد. بخشی به نام فیلمسازان بسیجی که به شکل واقعی و بر اساس دغدغه‌های دبیر این دوره زمینه دیده شدن این فیلمسازان مستعد شهرستانی را فراهم می کند. هدف ما کشف فیلمسازان جوان خلاق است که جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آنها را به سینمای ایران معرفی می کند. این نسل می تواند زمینه ساز تحول در سینمای انقلاب باشد.

کارگردان فیلم «شب بخیر فرمانده» گفت: آقای عظیمی میرآبادی کهنه سربازی مخلص، اهل بسیج و انسانی شریف است، ایده برگزاری بخش فیلمسازان بسیجی که متعلق به ایشان بود باعث می‌شود انجمن بسیج هنرمندان در استان‌ها جانی تازه بگیرند، امیدوار شوند و راهشان برای رسیدن به سینمای حرفه ای تسهیل شود. به نظرم این یکی از مهمترین دستاوردهای جشنواره امسال است و همه ما هم پیمان هستیم تا این بخش به بهترین شکل برگزار شود.

* آغاز سفرهای استانی برای بازبینی فیلم‌ها 

مدیر بخش فیلمسازان بسیجی گفت: سفرهای استانی من شروع شده است. به دفاتر سر می زنم و سه نماینده که فیلمساز، هنرمند و با سابقه هستند انتخاب می شوند تا آثاری که به دفاتر استانی می رسد را به نوعی بازبینی کنند. آنها هیات انتخاب ما هستند و بهترین ها را به دبیرخانه ارسال می کنند تا در رقابت مرحله دوم در هفته بسیج بهترین آثار در سطح کشور ارزیابی و معرفی شوند.

شاه‌حسینی ادامه داد: اگرچه این روزها شرایط سفر دشوار است و مراکز استانی پراکنده. اما علاقه من به سینمای دفاع مقدس و جشنواره مقاومت و عهدی که با دبیر بسته ام ترغیبم می کند به دیدن دوستان استانی بروم و در جریان کارهایشان باشم. با توجه به بضاعت فیلمسازان استانی، می‌دانم که شاهد حضوری پررنگ و باکیفیت در این بخش هستیم.

کارگردان فیلم «زیباتر از زندگی» تصریح کرد: دغدغه من این است آثار درست انتخاب بشوند، در انتخاب، نگاه حرفه ای، تخصصی و سینمایی معیار باشد. آنچه در سینمای انقلاب و دفاع مقدس به آن نیازمندیم ترکیب تعهد و تخصص است و ما در انجمن سینمای دفاع مقدس و جشنواره فیلم مقاومت به دنبال این شیوه هستیم.

مدیر بخش فیلمسازان بسیجی ادامه داد: قرار است همزمان با برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس و هفته بسیج، در مراکز استانی نمایش فیلم داشته باشیم، میزبان استادان سینما باشیم و از برگزیدگان استانی تقدیر و تجلیل کنیم. برایمان مهم است که حتما در بستری که جشنواره مقاومت فراهم می کند، آموزش سینما را جدی بگیریم، از هنرمندان ارزشی و بومی تقدیر کنیم و به خانواده گرانقدر شهدا در این محفل‌ها ادای احترام کنیم.

 این کارگردان سینمای ایران گفت: من در جشنواره‌های زیادی حضور داشته‌ام اما جشنواره فیلم مقاومت با بقیه جشنواره‌ها متفاوت است. این جشنواره محتوامحور است. اراده، انگیزه و ایمانی که در دبیر این جشنواره و همراهان و همکارانش وجود دارد انشالله به نتایجی مبارک ختم می‌شود.

شاه‌حسینی در پایان گفت: به واسطه جشنواره فیلم مقاومت، همدلی و وحدتی با آقای نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان اتفاق افتاده که دغدغه‌ها و نگرانی‌ها درباره سرنوشت این جشنواره و سینمای مقاومت را برطرف می کند. امیدوارم پس از برگزاری این جشنواره، شاهد رونق تولید و نمایش فیلم در سینمای دفاع مقدس باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.