شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱

محمد خزاعی:

دوره‌ای تازه در مدیریت «حوزه هنری»‌ رقم خواهد خورد

محمد خزاعی در مراسم تجلیل خانواده‌های شهدا از ابراهیم حاتمی‌کیا

سینماپرس: محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما در پی انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری عنوان کرد که این مدیر جوان دوره‌ای تازه را برای حوزه هنری رقم می‌زند.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما و دبیر سابق جشنواره فیلم مقاومت، در پی انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و خداحافظی محسن مومنی شریف از این سمت، در قالب یادداشتی به این تغییر واکنش نشان داد.

در این یادداشت آمده است:

«محسن مومنی شریف از شریف ترین و با اخلاق ترین آدم‌های دوران ماست. نویسنده‌ای توانمند و مدیری بی ادعا. نجابت، تواضع، خلوص، بی غل و غشی و شخصیت احترام برانگیز ذاتی اش از او چهره‌ای دوست داشتنی ساخت. معتقدم آقای مومنی فراتر از یک مدیر در مجموعه سازمانی است و این شاید ناشی از فرهیختگی، فضل و شخصیت نویسنده‌اش باشد. با این حال پس از ۲ دوره مدیریت در حوزه هنری؛ یکی از قرارگاه‌های مهم فرهنگی کشور کارنامه نسبتاً قابل قبولی دارد.

حفظ بدنه هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف هنری، تلالو آثار ادبی درخشان و ثبت خاطرات ماندگار دفاع مقدس، رونق تاریخ شفاهی جنگ و انقلاب، توسعه زیرساخت‌های سینمایی و سالن سازی در شهرستان‌ها و مناطق محروم، توجه اش به محتوای اخلاق گرا و خانواده محور در سینمای ایران، حمایت از نسل جوان در حوزه تولیدات کوتاه و مستند انقلابی و … از جمله یادگاری‌هایی دوره مومنی شریف است.

بعد از ۲ دوره با توجه به ورود به گام دوم انقلاب و ضرورت حضور و میدان داری رویش‌های انقلاب در عرصه مدیریت به نظر می‌رسید این نهاد نیاز به پوست اندازی دارد. نیازی که با ورود یکی از مدیران جوان و آگاه به فرهنگ انقلاب قابل پیگیری و تداوم است. به شخصه با آقای مومنی خاطرات بسیار خوبی دارم، مجاهدی آماده و داوطلب در حوزه فرهنگ، پای ثابت حمایت و کمک به جریان سینمای مقاومت، فرهنگ شهادت و آئین‌های دینی و مذهبی بود و بی انصافی است که خدماتش را نادیده بگیریم. دلسوخته و دغدغه مند سینمای فرهنگی و خانواده بود اگرچه همین نگاه او را بعضاً، در نظر عده‌ای مغضوب ساخت ولی پای اصول و آرمان‌هایش تا آخر ایستاد.

برای آقای مومنی که به حق انسانی نجیب، شریف، فرهیخته و فاضل است در مسیر پیش رو آرزوی سلامتی و توفیق داریم و برای آقای دادمان در مسیر سخت، پرسنگلاخ و ناهمواری که در پیش دارد هم. شک ندارم وی با درک و لمس شرایط حوزه فرهنگ و سینما و الزامات و ضرورت‌های اجتناب ناپذیری که در میان است پا به میدان گذاشته است، می‌دانم که با باور پیش آمده و انتظار می‌رود با نگاهی فراگیر و با استفاده از همه ظرفیت نیروهای فرهنگی انقلاب خیمه هنر، ادبیات، شعر، سینما، تئاتر و موسیقی انقلاب ر ا برافراشته کند.

آقای دادمان را دورادور می‌شناسم و مطمئنم با فهم، درک بالای فرهنگی و شناخت خوبش از منویات امام (ره)، رهبری عزیز، اشرافش به رسانه‌های جدید و کارکرد آنها و نیز، هوش، توان و انگیزه مندی بالایش می‌تواند دوره تازه‌ای را برای حوزه هنری رقم بزند. البته، همواره، بر این باورم که مدیران جوان با تکیه بر شانه پیشکسوتان و اساتید با تجربه است که می‌توانند کم اشتباه و موفق‌تر ظاهر شوند.

حوزه هنری همین الان هم از مجموعه‌ای غنی از هنرمندان و مدیران توانمند برخوردار است که با ریل‌گذاری تازه قادرند حرکت‌ها و جهش‌های خوبی را شکل بخشند و تزریق انرژی تازه هوا و فضای نویی را در این نهاد سبب می‌شود.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.