شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

مغلطه آقای سلبریتی در مواجهه با انتقاد نسبت به مجری شدن بازیگران؛

دوره خط‌کشی‌ها گذشته است/مگر مجریان بازیگر شدند کسی واکنش داشت؟

پوریا پورسرخ در سریال کیمیا

سینماپرس: با بازدید مدیران شبکه دو سیما از لوکیشن‌ «ایرانیش» این مسابقه تلویزیونی وارد فاز تولید شد.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو در حاشیه بازدید از لوکیشن «ایرانیش» تاکید کرد: ان‌شاءالله این مسابقه بتواند ذائقه مخاطب ایرانی را برای چشیدن طعم ایرانی در وجوه مختلف زندگی شیرین و شیرین تر کند. حالا که در آستانه برداشتن گام نهایی برنامه هستیم آرزو می‌کنم این برنامه بتواند گام موثری بردارد.

بازی‌های «ایرانیش» میان بری برای تعمیق هویت ایرانی

جعفری‌جلوه تصریح کرد: باید به کوچه پس کوچه‌های فرهنگ این سرزمین سر بزنیم و بازی‌های ایرانی یکی از این کوچه‌ها است؛ بازی‌ها مثل دیگر عرصه‌ها برای پرورش اخلاق، شخصیت، تعمیق هویت و فرهنگ آفرینی بوده و اگر سراغ آن‌ها برویم راه میانبری را برای بهتر شناختن خودمان طی کرده‌ایم.

در بخش دیگری از این مراسم حبیب میدانچی مدیر طرح و برنامه و گروه اجتماعی شبکه دو سیما اعلام کرد: به زودی ضبط مجموعه را آغاز می‌کنیم. «ایرانیش» در ۶۵ قسمت که به صورت هفته‌ای دو بار روی آنتن می‌رود، تا پایان سال با ما خواهد بود. تابستان، پاییز و زمستان را در پیش رو داریم و در ۳۹ هفته پیش رو پخش برنامه ادامه دارد و فصل اول آن را مقارن با برنامه‌های تحویل سال آینده به پایان خواهیم برد.


سپس احسان ارغوانی تهیه‌کننده «ایرانیش» نیز در سخنانی درباره انتخاب مجری توضیح داد: با خیلی از دوستان مذاکره کردم. چند چیز برایم خیلی مهم بود. یکی از ملاک‌ها چهره بودن هم بود اما صرفاً به دنبال چهره نبودیم. این برایمان مهم بود که چهره‌ای باشد که مقبول خانواده‌ها باشد. از کسانی باشد که خانواده‌ها بتوانند با او ارتباط برقرار کنند. دنبال چهره‌ای بودیم که تحصیلات عالیه داشته باشد تا بتوانیم بگوییم که بچه‌ها در هر صنفی که می‌روند باید تحصیلاتشان را ادامه بدهند. پوریا این فاکتور را داشت. یکی دیگر از فاکتورها متاهل بودن بود. پوریا هم تازه متاهل شده بود. بازی‌ها را بارها با حضور پوریا با هم بررسی کردیم. مجری به نوعی حاکم و داور بازی می‌شود و گاهی پوریا می‌گفت من در سفر با خانواده ام این بازی را انجام می‌دهم، در نتیجه دیدیم او بهترین گزینه اجرا است.

وی بیان کرد: امیدوارم از ۲۰ تیرماه پخش برنامه به صورت دو روز هفته آغاز بشود و احتمالاً دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۳ به مدت ۷۵ تا ۹۰ دقیقه پخش خواهیم داشت.

بازیگر صرفاً کارت دعوتی برای تماشای برنامه است

پوریا پورسرخ بازیگر سینما و تلویزیون درباره ورود بازیگران به عرصه اجرا گفت: بازیگر می‌تواند صرفاً کارت دعوتی برای تماشای این برنامه باشد. شاید برخی بخواهند به این خاطر نیش بزنند ولی به عشق ایران تحمل می‌کنیم. می‌خواهم در این برنامه یه قل دو قل ایرانی را اجرا کنم تا در ذهن بچه‌ها بماند.

وی درباره شیوه اجرای خود در مسابقه تاکید کرد: شیوه‌ای که در اجرا برای خودم در نظر دارم همان شیوه‌ای است که در زندگی شخصی ام دارم. بنابراین بیشتر حواسم به این است که محیط دوستانه‌ای در این برنامه فراهم کنم تا اینکه فن بیان اولویتم باشد. چون اگر این برنامه به فن بیان یا مسائلی که جزو ویژگی‌های مجریان برتر است، نیاز داشت قطعاً آنقدر مجری خوب در کشور داریم که اصلاً به من به عنوان گزینه اجرا فکر نمی شد.

پورسرخ اذعان کرد: به واسطه تجربه و شناختی که مردم از من دارند تلاش می‌کنم این برنامه و بازی‌هایش دیده شود. این مسابقه خانوادگی است و مرا باید به عنوان یک عضو خودشان قبول کنند. من آدم اصولاً اهل تحقیقی هستم و برای اجرا هم با فرزاد حسنی، هیراد حاتمی و نیما کرمی در این مورد مشورت کرده‌ام.

مگر مجریان بازیگر شدند کسی واکنش داشت؟

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره واکنش‌ها نسبت به ورود بازیگران به عرصه اجرا تاکید کرد: اگر این برنامه مجری محور بود شاید ریسک حضور در آن را نمی پذیرفتم. چون شاید من تجربه این را نداشته باشم که یک برنامه را بچرخانم. اما مگر وقتی مجری‌ها وارد بازیگری شدند و حتی بهتر هم بودند کسی از بازیگران واکنشی داشت؟ دوره این خط کشی‌ها گذشته است. من از همین الان می‌گویم نه از تشویق‌ها هیجانی می‌شوم و نه از انتقادها. ۱۵ - ۲۰ سال است وسط این قصه هستم.

وی در پایان گفت: من فرمت زورخانه را اجرا می‌کنم. سرم را پایین می‌اندازم و تعظیم می‌کنم. اول گوشه می‌ایستم و بعد وسط می‌روم. سعی می‌کنم آداب را رعایت کنم. سعی می‌کنم با احترام به دوستان به ویژه کسانی که بزرگ تر هستند بگویم که بدانند من آمده ام تا از آنها یاد بگیرم.

در این بازدید همچنین بازی‌هایی چون یه قل دو قل، گردو شکستن، خروس‌جنگی (تن به تن) و ادا بازی که جزو بخش‌های برنامه هستند برای مهمانان توضیح داده شدند.

سیدمحمود اسلامی مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما، حمیدرضا دیبایی قائم مقام شبکه دو و محسن آزادی سردبیر و نویسنده برنامه از جمله حاضران در این مراسم بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.