چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱

به‌شکل بدون زمان و برخط؛

افتتاح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجازی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سینماپرس: بخشی از فعالیت‌ها و کارگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با راه‌اندازی پایگاه کانون مجازی به فضای وب منتقل می‌شود.

به گزارش سینماپرس، رونمایی از پایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجازی روز پنجم تیر همزمان با آغاز ثبت‌نام مراکز کانون سراسر کشور صورت می‌گیرد و از این پس کاربران ایرانی و فارسی‌زبان سراسر جهان نیز می‌توانند از برخی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون بهره‌مند شوند.

بر این اساس فاز نخست سایت کانون مجازی به نشانی kpf.ir از روز ۵ تیر ۱۳۹۹ به‌صورت آزمایشی فعال می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از دو سطح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون به‌شکل بدون زمان (آفلاین) و برخط (آنلاین) کانون استفاده کنند.

علاوه بر این، معرفی انجمن‌های تخصصی و آخرین تولیدات و خدمات کانون و... بخشی از امکاناتی است که این سایت در اختیار کودکان و نوجوانان و همه کاربران علاقه‌مند قرار می‌دهد در عین حال به گفته‌ی مدیرکل فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون در آینده نزدیک بسیاری از فعالیت‌های مراکز کانون مانند امانت کتاب، فعالیت‌های آموزشی و... در این درگاه قابل مشاهده و بهره‌برداری خواهد بود.

سجاد رشیدی‌پور مدیرکل فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون در اینباره توضیح داد: علاقه‌مندان به استفاده از این درگاه باید ابتدا به نشانی kpf.ir و از طریق پیوند: «عضو کانون شوید» فرم ثبت‌نام را پرکنند و به‌صورت رایگان عضو کانون مجازی شوند.  در این فرم بخشی از اطلاعات شخصی کودکان و نوجوانان مانند نام و نام خانوادگی، کدملی و... کاربر دریافت می‌شود و پس از ثبت‌نام، نام کاربری و رمز عبور علاوه بر نمایش در سایت به شماره همراه اعلام شده نیز پیامک خواهد شد.

وی با بیان این که فعالیت‌ها و کارگاه‌ها در دو سطح آفلاین و آن‌لاین ارایه می‌شود افزود: محتوای تهیه شده بخش آفلاین در ۷ موضوع و ۲ سطح به صورت فیلم و در فصل‌ها و نشست‌های جداگانه با نظارت معاونت فرهنگی کانون بارگذاری می‌شود که در حال حاضر یک سطح آن قابل بهره‌برداری است. اما در بخش برخط (آنلاین)، محتوا تصویری است و استاد یا مربی آموزش‌دهنده به‌صورت زنده در بستر این سایت با مخاطبان گفتگو می‌کند و این بخش کاملا تعاملی است و نیاز به نصب هیچ پیام‌رسان دیگری ندارد.

رشیدی پور گفت: عنوان و زمان ارایه دوره‌های برخط نیز به اعضای کانون و کاربران نمایش داده می‌شود و این اطلاعات در دوره‌های زمانی مشخص به‌روز رسانی خواهد شد.  ۳۰ کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی تعاملی با تدریس استادان سرشناس یا مربیان توانمند کانون برای بخش برخط تدارک دیده شده است در عین حال دو کارگاه ویژه هم با عنوان‌های «نوشتن خلاق» و «آموزش کاردستی» به مخاطبان ۱۰ تا ۱۴ سال با محدودیت شنوایی اختصاص پیدا کرده است.

او در همین حال از ادامه برپایی کارگاه‌های حال خوش زندگی و مهارت‌های مثبت  که از سال گذشته در سراسر کشور به صورت ملی برگزار شدبه صورت برخط خبر داد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و تحول اداری کانون  اضافه کرد: در بخش آموزش‌های مجازی عنوان دوره‌های آموزشی و اطلاعاتی مانند مدت زمان دوره، تعداد نشست‌ها، تدریس‌کننده، مبلغ قابل پرداخت، ظرفیت باقی مانده دوره و... نمایش داده می‌شود و کاربر علاقه‌مند به ثبت‌نام پس از اضافه‌کردن این دوره به سبد خرید، نسبت به پرداخت آنلاین آن اقدام و از محتوای دوره بهره‌مند می‌شود.

وی در پایان با اعلام این خبر که بخش عضویت مراکز حقیقی کانون نیز در فضای کانون مجازی به‌زودی فعال خواهد شد افزود: این امکان برای کاربرانی که می‌خواهند از خدمات بیش از یک‌هزار مرکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور بهره‌مند شوند، فراهم می‌شود تا آنان پس از ثبت‌نام در سایت و مراجعه حضوری به مرکز انتخاب‌شده، پس از بررسی و تایید نهایی مربیان کانون از کتاب‌ها و فعالیت‌های این مراکز استفاده کنند.

لازم به یادآوری است مراکز کانون پررش فکری کودکان و نوجوانان طی ماه‌های اخیر به دلیل شیوه بیماری کرونا تعطیل بود، اما مربیان کانون با اجرای فعالیت‌های مجازی تلاش کردند ارتباط خود را با مخاطبان کانون همچنان حفظ کنند. اکنون قرار است از روز پنجم تیر ثبت‌نام حضوری و مجازی کانون با مراجعه به مراکز آن در سراسر کشور و سایت kpf.ir آغاز شود و پس از آن درهای این مراکز باردیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر روی کودکان و نوجوانان ایرانی باز شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.