دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

لزوم بازنگری در رویکردهای نظارتی سازمان سینمایی/۶

بهمنی: قوه قضائیه باید یک نماینده در شوراهای پروانه ساخت و نمایش داشته باشد/ امروزه نیازمند نظارت جدی بر تولیدات سینمایی هستیم

حمید بهمنی در نشست تحلیلی «فرصت‌ها و تهدیدها»

سینماپرس: حمید بهمنی کارگردان سینما گفت: قوه قضائیه باید یک نماینده در شوراهای پروانه ساخت و نمایش داشته باشد تا با رصد و کنترل جدی و دقیق روی یکایک آثاری که قرار است تولید شوند و یا به تولید رسیده اند مانع از انتشار مطالب کذب و ضدملی شده و اجازه سمپاشی توسط برخی فیلمسازان را ندهند!

کارگردان فیلم های سینمایی «آخرین نبرد» و «آن مرد آمد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در دولت تدبیر و امید برخی افراد تمام تلاش شان را به کار بردند تا مبحث مهم نظارت را به گونه ای جا بیندازند که سانسور تلقی شود! آن ها در اولین گام برای رسیدن به اهداف شان مسائلی نظیر جذب مخاطب و ایجاد مباحث آزاد در عرصه فرهنگ و هنر را مطرح کردند تا از این رهگذر با سمپاشی در سطح جامعه بتوانند برخی عوام را با خود همراه کنند.

وی ادامه داد: آزادی هایی که در این دوران به برخی فیلمسازان مبتذل ساز داده شد منجر به آن شد که امروزه شاهد نه تنها شاهد تولید آثار نازل و سخیف که شاهد تولید فیلم هایی باشیم که برخی دستگاه ها و ارگان های مهم کشور مانند قوه قضائیه را زیر سوأل می برند!

بهمنی با بیان اینکه سینما موظف است نگاهی درست به دستگاه قضا داشته باشد اظهار داشت: ما باید از نهاد و ارگان های مهمی که نقش هایی سازنده و هدایتگر در جامعه دارند حمایت کنیم؛ این باعث شرمساری است که برخی فیلم ها حتی به مدیران دستگاه قضا توهین می کنند و به غلط از روی عمد یا سهو مواردی را مطرح می کنند که ما را دشمن شاد می کند.

این سینماگر با تأکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این روزها به یک ولنگاری اساسی و بی بندوباری مفرط رسیده است تصریح کرد: در سینمای امروز خط و مرزها و خطوط قرمز به راحتی شکسته می شوند؛ حیا و شرم در سینمای امروز ما جایی ندارد. ما امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند نظارت جدی بر تولیدات سینمایی هستیم و مسئولان دستگاه های نظارتی باید با دغدغه مندی به این مسأله ورود کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» متذکر شد: قوه قضائیه باید به عنوان مدعی العموم وارد عرصه سینما شود. ما همانطور از این دزدگیری های قوه قضائیه لذت می بریم باید از برخورد این قوه محترم با فیلمسازانی که قصد تخریب چهره نظام را دارند نیز دچار شعف شویم. باید همین اتفاق در حوزه سینما، سینمای خانگی و رسانه ملی بیفتد. قوه قضائیه باید ورود مستقیم داشته باشد و اجازه ندهد تا نااهلان بیش از این چهره کشور را خدشه دار کنند.

وی تأکید کرد: حضور قوه قضائیه در سازمان سینمایی به منزله هدایت و کمک است و هرکس می خواهد این حضور را سانسور تلقی کند قطعا دلش با نظام و مردم نیست! ما نیازمند یک راه حل جدی و اساسی در این خصوص هستیم و قوه قضائیه باید نظارت جدی خود را روی محصولات فرهنگی و هنری و به ویژه فیلم های سینمایی داشته باشد.

بهمنی در پایان این گفتگو اظهار داشت: امروزه تصویر سیاه و منفی از جامعه نشان داده می شود. این ها برحق نیست. برخی فیلمسازان برای گرفتن جایزه از جشنواره های خارج کشور کارهای ناشایست می کنند از این رو لزوم حضور قوه قضائیه در سینما یک رکن است. باید به فرمایشات حضرت آقا توجه کرد. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با مدیریت خوب می توانند  این مشکل را حل کنند. من حاضرم نماینده ایشان باشم و بروم و ببینم در این سازمان سینمایی چ اتفاقاتی رخ می دهد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.