یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

رئیس ساترا مطرح کرد؛

حمایت رسانه ملی از تولید محتوای ایرانی در فضای مجازی

محمدصادق امامیان

سینماپرس: رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بیان کرد که حداقل ۴۰ درصد از محتوای رسانه‌های داخلی از تولیدات ایرانی باشد.

به گزارش سینماپرس، محمدصادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) با اشاره به تشکیل کمیسیون تنظیم مقررات با حضور نمایندگانی از قوای سه گانه، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شبکه ملی اطلاعات و دیگر نهادهایی که در این زمینه نقش دارند، گفت: اولین اصل در این کمیسیون، مدیریت، تنظیم و حفاظت از رسانه‌های داخلی در مقابل هجمه رسانه‌های خارجی و ایجاد زمینه‌ای برای کمک به افزایش تولیدات رسانه‌های کشور در جهت تأمین منافع ملی است.

رئیس ساترا گفت: افزایش سهم محتوای ایرانی در فضای مجازی از سبد محتوای موجود در این فضا، یکی از شاخصه‌های اصلی حکمرانی در فضای مجازی است و به همین علت ساترا می‌کوشد با ایجاد سازوکارهایی، تولید داخلی محتوا در فضای مجازی را تسهیل و از این تولیدات حمایت کند.

وی افزود: هرچند سازمان صداوسیما متولی اصلی این امر است، اما همه دستگاه‌های کشور باید در این زمینه کمک و تشریک مساعی کنند تا کشور نظام رسانه‌ای فعالی داشته باشد و رسانه‌های دیگر در کنار رسانه ملی بتوانند به تولید مناسب در فضای مجازی اقدام کنند.

رئیس ساترا با تأکید بر اینکه درک ضرورت افزایش تولیدات داخلی باید در رسانه‌ها بالا برود، گفت: در حال حاضر حجم قابل توجهی از محتوای رسانه‌های داخلی را محتوای خارجی تشکیل می‌دهد و این در هیچ جایی از دنیا پذیرفته نیست؛ حتی در اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی نیز باید حداقل ۳۰ درصد محتوای رسانه‌هایشان تولید داخل کشورشان باشد.

وی با بیان اینکه در مقررات مربوط به شبکه ملی اطلاعات تصمیم گرفته شد که حداقل ۴۰ درصد از محتوای رسانه‌های داخلی از تولیدات ایرانی باشد، گفت: افزایش سهم محتوای ایرانی در فضای مجازی از سبد محتوای موجود در این فضا، یکی از شاخصه‌های اصلی حکمرانی در فضای مجازی است و به همین علت ساترا می‌کوشد با ایجاد سازوکارهایی، تولید داخلی محتوا در فضای مجازی را تسهیل و از این تولیدات حمایت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.