یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

سیاوش طهمورث:

راهی که تئاتر می‌رود به ترکستان است!

سیاوش طهمورث در  مراسم اکران خصوصی فیلم «آزادراه» به کارگردانی عباس رافعی

سینماپرس:باازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون و تئاتر درباره وضعیت هنرهای نماشی گفت: ما متاسفانه در مسئله مدیریت و رفتار هنرمند مشکلات اساسی داریم و همین موضوع باعث شده که پیشکسوتان این عرصه از هنر دور بمانند.

به گزارش سینماپرس، سیاوش طهمورث در برنامه «امروز تئاتر» رادیو نمایش درباره شروع کار خود در تئاتر گفت: شاید این شانس من بوده که از همان ابتدا با هنرمندان مطرح تئاتر کار خود را شروع کردم.

وی هنرمند بودن را ملزوم به درک فضیلت هنر دانست و گفت: کسی می‌تواند هنرمند باشد که فضیلت هنر را درک کرده باشد و شاید یکی از عواملی که باعث شده است تئاتر ما در حال حاضر آن‌چنان که باید و شاید به جایگاه اصلی خود نرسد همین دور ماندن از فضیلت هنر است.

این هنرمند ادامه داد: شما در هنر نمی‌توانید انتخاب کنید و باید آن عشق و هنر و استعداد در شما نهفته باشد و شما را به سمت هنر سوق دهد.

وی درباره علت عدم حضور خود در تئاتر در ۵ سال گذشته گفت: ما وقتی از کلمات استفاده می‌کنیم هرکدام بار معنایی خود را داراست مثلا واژه هنرمند واژه‌ای است که سابقه طولانی به همراه خود دارد یا وقتی می‌گوییم مدیر یعنی باید کسی در کاری مدیر باشد که اشراف کامل چه از نظر سواد و چه از نظر مدیریت داشته باشد. شناخت و سواد کافی باید هردو در کنار هم باشد و نبود هریک از آن‌ها می‌تواند باعث عدم موفقیت شود.

طهمورث تأکید کرد: باید در این عرصه یعنی هنر، مدیریت و خود هنر تفکیک شود. یک مدیر هنری باید هم به مسائل هنری و هم به مدیریت اشراف داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما متاسفانه در مسئله مدیریت و رفتارهنرمند مشکلات اساسی داریم و همین موضوع باعث شده است که پیشکسوتان این عرصه از هنر دور بمانند. اگر در مدیریت برنامه‌ریزی‌های خوب شکل بگیرد می‌توان به ادامه تئاتر امیدوار بود.

طهمورث ادامه داد: ما در تئاتر از لحاظ کمیت در وضعیت خوبی قرار داریم، اما از لحاظ کیفیت خیر. اگر در طول سال یک تئاتر خوب داریم، باید بدانیم که اتفاق است و ما باید قاعده را درست کنیم.

این هنرمند در پایان گفت: متاسفانه این راه که تئاتر می‌رود به ترکستان است. باید درتئاتر خاک صحنه خورد و نمی‌توان به همین راحتی بزرگ و هنرمند شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.