یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

لزوم بازنگری در رویکردهای نظارتی سازمان سینمایی/۵

علی اکبری: عده ای از فیلمسازان برای گرفتن گرین کارت، پناهنده شدن به غرب و خوش آمد جشنواره های غربی مبادرت به تولید اثر می کنند

محسن علی اکبری در نشست صمیمی هنرمندان سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون در پی سخنان مقام معظم رهبری پیرو غفلت مسئولان فرهنگی در تولید و اکران فیلم های سینمایی که مبانی قضایی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوأل می برند گفت: عده ای از فیلمسازان برای گرفتن گرین کارت، پناهنده شدن به غرب و خوش آمد جشنواره های غربی مبادرت به تولید اثر می کنند و برای همین نهادهای کشور از سپاه و بسیج گرفته تا دانشمندان هسته ای و دستگاه قضایی را زیر سوأل می برند و شرم آور اینکه مدیران ارشد سینمایی کشور همواره چشم خود را روی این مسائل شوم می بندند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «استرداد» و «کتاب قانون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این برای اولین بار بود که حضرت آقا این چنین به صورت علنی انتقاد مستقیم خود را بر سینمای کشور وارد کردند که همانند سایر مواضع ایشان، نقدی بسیار به جا، به موقع و درست بود.

وی ادامه داد: متأسفانه ما در سینمای کشور شاهد تولید آثار متعدد سینمایی هستیم که هدف شان مخدوش جلوه دادن قوه قضائیه و سیستم قضایی کشور است. بنده به عنوان یک بسیجی و هنرمندی که بیش از ۴۰ سال است در این سینما کار ارزشی، دینی و انقلابی می کنم، سخنم این نیست که کسی نباید راجع به قوه قضائیه فیلم نسازد بلکه بحث ما این است که باید نقاط قوت و ضعف در کنار هم دیده و گفته شوند و قوه قضائیه به تنهایی نباید قوه ای مسأله دار به تصویر کشیده شود.

علی اکبری با بیان اینکه سازمان سینمایی باید هرچه سریع تر در رویکردهای نظارتی خود بازنگری جدی و اساسی صورت دهد اظهار داشت: متأسفانه در شوراهای پروانه ساخت، پروانه نمایش و نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی کلیات مورد توجه قرار می گیرند و اعضای این شوراها به جزئیات فیلم ها ورود پیدا نمی کنند و همین باعث می شود تا برخی سینماگرانی که چشم به غربی ها دوخته اند و یا بر اساس منافع آن ها کار می کنند دست به تولید آثاری ضد ملی، ضد انقلابی و ضد ارزشی بزنند.

این تهیه کننده در خاتمه این گفتگو گفت: غفلت مدیران سینمایی تا چه زمانی ادامه دارد؟ واقعاً ما تا چه زمانی باید شاهد چنین اتفاقات شومی در سینمای کشورمان باشیم؟ من امیدوارم این بار بعد از تذکر حضرت آقا در شوراهای نظارتی سازمان سینمایی تحولی عظیم صورت بگیرد و با به کارگیری نیروهای متعهد، ولایی، مومن و انقلابی بتوانیم شاهد تولید و عرضه آثاری در سینمای کشورمان باشیم که مدافع اصل ولایت فقیه و انقلاب اسلامی باشند و هدف شان تنها تضعیف دشمنان نظام مقدس اسلامی مان باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.