دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲

دبیر علمیانتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت:

جایزه شهید سلیمانی کمبودهای پژوهشی حوزه دفاع مقدس را رفع می‌کند

‌محسن پرویز

سینماپرس: دبیر علمی ‌اولین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت گفت: جایزه ‌سردار شهید حاج ‌قاسم ‌سلیمانی به‌دنبال‌ رفع‌ کمبودهای ‌پژوهشی‌ درحوزه ‌دفاع‌ مقدس ‌است.

به گزارش سینماپرس، ‌محسن پرویز با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی و برگزاری این جایزه گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم در حوزه‌های مختلف علوم انسانی کمبود پژوهش و تحقیق را داریم مخصوصاًًً، پژوهش‌هایی که کاربردی و نتیجه‌بخش و در رشته‌های مختلف باشد.
پیش از این مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، همزمان با چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس، با انتشار فراخوانی اعلام کرده بود اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را برگزار خواهد کرد. آخرین فرصت برای ارسال آثار پژوهشی پایان مرداد ۱۳۹۹ و زمان اعلام نتایج داوری ۲۵ آذر ۱۳۹۹ همزمان با روز پژوهش اعلام شده است. دبیر علمی ‌اولین دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت، با اشاره به برگزاری این دوسالانه گفت: جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ارتباط با پژوهش‌هایی است که در حوزه‌های نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، بین‌الملل، تاریخی و اقتصادی مرتبط با مقاومت صورت می‌گیرد و صرفاً پژوهش را دربر می‌گیرد. هدف اصلی تصمیم‌گیرندگان برای تأسیس این دوسالانه توجه دادن محققان و جامعه دانشگاهی به این سمت‌وسو بود تا به این موضوعات توجه ویژه‌تری شود. وی با اشاره به دیدگاه‌های مختلفی که درباره برگزاری دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت می‌شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم راجع به ‌ضرورت کار در حوزه‌های مختلف صحبت کنیم، خیلی از امور را می‌توانیم زیر سؤال ببریم و بگوییم کار مشابهی وجود دارد و چه ضرورتی دارد ما این کار را انجام دهیم ولی اگر نگاه‌مان برگزاری کارهایی نه با هزینه‌های خیلی بالا و هدف تقویت یک حوزه‌ باشد، آن‌وقت احساس می‌کنیم هیچ کار اضافی در بعضی از حوزه‌های پراهمیت انجام‌ نشده است.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.