سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

لزوم بازنگری در رویکردهای نظارتی سازمان سینمایی/۱

سیدزاده: باید فساد در سینما را سرنگون کرد و جلوی ناهنجاری ها ایستاد/ اخلاقیات در سینما نابود شده است

سیدسعید سیدزاده در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در پی سخنان مقام معظم رهبری پیرو غفلت مسئولان فرهنگی در تولید و اکران فیلم های سینمایی که مبانی قضایی جمهوری اسلامی ایران را زیر سوأل می برند گفت: بنده فرمایشات حضرت آقا را شنیدم و مثل همیشه از دقت نظر معظم له در حوزه مسائل فرهنگی لذت بردم؛ شخصاً خرسندم که رهبر فرزانه ای داریم که این چنین در حوزه مسائل فرهنگی اشراف کامل دارند؛ آنچه باعث این اتفاقات تلخ شده این است که برخی از مسئولان برای رضای خدا گام بر نمی دارند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خداحافظ رفیق» و «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه مهم است و باید توجه شود این است که آثار فرهنگی که ناهنجاری را با خود به یدک می کشند به شکل اتفاقی پدید نیامده اند، به شکل اتفاقی فیلمی بر ضد دستگاه قضا ساخته نشده تا اصول غیرقابل انکار دینی و انسانی و اخلاقی را زیر سوأل ببرد و احدی هم راجع به این فیلم ها حرفی نزند!

وی ادامه داد: متأسفانه این اتفاقات تلخ در سینما در تمام مسائل اجتماعی افتاده است و تنها مختص به دستگاه قضا نمی شود! ارزش خانواده اینک به پایین ترین سطح خود رسیده، اخلاقیات به صورت کامل در سینما نابود شده، همین مسائل باعث می شود که بنده نوعی همین امروز با افرادی برخورد می کنم که ضد ارزش ها را ارزش می دانند و ارزش ها را تقبیح می کنند.

سیدزاده خاطرنشان کرد: این مسائل به شکل اتفاقی رخ نمی دهد؛ یک سری برنامه هایی است که در حال حاضر به بار نشسته و مدیران فرهنگی اتفاقی دچار اشتباه نشده اند! بنده با اعتقاد می گویم که قوانین و آیین نامه های موجود ارشاد ما را بس است و کفایت می کند اما کسی که از قوانین و آیین نامه ها و فرمایشات سطح عالی رهبری پیروی و اطلاعت کند وجود ندارد. در دستگاه های فرهنگی کشور حرکت به سمتی رفته که کسی اعتقاد به عملی شدن این حرف ها ندارد. الفاظ خوب به کار می برند اما در عمل کار دیگر می کنند. دستورالعمل و بخشنامه برای انجام کارهای شایسته و نیکو امضا شده اما برخی افراد ظاهرالصلاح پشت پرده نمی گذارند به این بخشنامه ها عمل شود.

این سینماگر تصریح کرد: باعث شرم است که رفتارهای غلط برخی مدیران و مسئولان باعث شده تا ارزش ها امروزه به فعلی قبیح و زشت بدل شوند؛ مسأله نفوذ دشمنان که مقام معظم رهبری سال ها است از آن یاد می کنند در حال حاضر به صورت کامل در سینمای ایران به بار نشسته و اگر می خواهیم جلوی این تخریب فرهنگی و نفوذ بیشتر را بگیریم باید هرچه سریع تر فکری اساسی کنیم، باید اندیشه کنیم، باید کاری کنیم کسانی که روی صندلی های مدیریتی کشور می نشینند معتقد باشند، به خدا و پیامبر خدا ایمان داشته باشند، به ارزش ها و آرمان های انقلاب پربرکت اسلامی پایبند باشند.

وی متذکر شد: بنده به صراحت اعلام می کنم که الآن این گونه نیست؛ ما نباید سر خودمان و خانواده شهدا کلاه بگذاریم. باید فساد در سینما را سرنگون کرد و جلوی ناهنجاری ها ایستاد. این آقایانی که یقه دیپلماتیک دارند و روی پیشانی شان پینه بسته اگر کمی دغدغه انقلاب و دین و اخلاق و اسلام و انسانیت را داشتند وضعیت سینما این گونه نمی شد.

سیدزاده در خاتمه اظهاراتش گفت: مردم باید آگاه باشند، مردم باید با فکر قدم بردارند، اگر در انتخابات می خواهند شرکت کنند باید رأی به فردی بدهند که متعهد باشد. نتیجه حضور نفوذی هاست که این وضعیت حادث شد و فقط توسط خود ملت می توان  این وضعیت بغرنج را درست کرد. حضرت آقا مگر چقدر می توانند دل بسوزانند؟ البته این ها عددی نیستند که بتوانند جلوی حرکت عظیم انقلاب اسلامی را بگیرند، باید این ریگ ها را از سر راه برداشت و دور انداخت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.