چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

ابراز نگرانی از کمرنگ شدن معاونت فرهنگی در دستگاه قضا؛

سعید الهی: قوه قضاییه نباید موضوعات فرهنگی را تنها به فعالیت های درون سازمانی محدود کند

سعید الهی

سینماپرس: یک کارشناس حوزه فرهنگ و هنر با ابراز نگرانی از ادغام معاونت فرهنگی با معاونت منابع انسانی این اقدام را نسنجیده و در جهت کمرنگ سازی موضوعات فرهنگی در این قوه دانست.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی در گفتگویی خبری گفت: در حالیکه در عصر ارتباطات، توجه به حوزه فرهنگ می بایست  از اولویت های همه مدیران کشورباشد، محدود کردن فعالیت های فرهنگی یک قوه بسیار مهم و پراهمیت، به چند اداره با ماموریت های درون سازمانی و ستادی به شدت جای تامل دارد.

وی افزود: اینکه در ساختار جدید و بر مبنای احکام صادره از سوی رئیس قوه قضاییه، بجای توسعه نگاه فرهنگی و اجتماعی متناسب با شرایط روزو بسترسازی برای تعاملات بیشتر با اقشار مختلف مردم با رویکرد فرهنگی، شاهد کوچک سازی معاونت فرهنگی باشیم، بازنگری جدی متولیان امر به ویژه شخص حجت الاسلام رئیسی را میطلبد.

الهی خاطرنشان ساخت: فارغ از اینکه معاونت فرهنگی قوه قضاییه در طول این سالها عملکرد خوب یا بدی داشته است، اصل کمرنگ کردن استقلال و ماهیت این معاونت و الحاق آن به معاونت منابع انسانی که وظایفش در حوزه جذب، آموزش و سازماندهی کارکنان و مدیران یک مجموعه تعریف می شود بسیار نگران کننده است.

این مدرس دانشگاه با بیان این جمله کهاگر ماموریت های معاونت فرهنگی در قوه قضاییه به درستی در دوره های مختلف اجرا می شد مسئولان ارشد قوه برای حفظ استقلال آن منعی احساس نمی کردند گفت: بی تردید نگاه قضایی و حقوقی فعالان این قوه به جامعه اگر از پنجره فرهنگ صورت پذیرد، هم اقتدار دستگاه قضا محفوظ خواهد ماند و هم اعتماد مردم به آنان ارتقا می باید.

وی اضافه کرد: شاید ادغام معاونت فرهنگی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم توجیه بهتری داشت و میتوانست اثربخشی بیشتری در کاهش جرائم و آسیب های مبتلابه جامعه داشته باشد، اما تجربه ثابت کرده است با توجه به فضای متفاوت فعالیت در حوزه فرهنگی، بخش های اداری و پرسنلی یک سازمان چندان با موضوعات فرهنگی رسانه ای و هنری سنخیتی ندارند.

الهی در پایان ابراز امیدواری کرد: "معاون نیروی انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه" و مدیران ادارات تابعه ایشان با شناخت دقیق از مباحث فرهنگی/ قضایی وبا تکیه بر پژوهش های علمی و محتواهای کارآمد و موثر، برنامه های مدونی را برای عموم مردم تدارک دیده و به سهم خود در مسیر توسعه فرهنگی کشورگام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.