یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

به تهیه کنندگی «کامبیز اخوان صفا»؛

«مرز پرگهر» از امشب در شبکه یک سیما

مستند «مرز پرگهر»

سینماپرس: مجموعه مستند «مرز پرگهر» از امشب از شبکه یک پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، در مستند «مرز پرگهر» ۱۳ اثر تاریخی و کهن ایران زمین برای بینندگان معرفی شده است. این اثر فاخر توسط ۱۰ کارگردان کشور کارگردانی شده و تولید آن در طی یک سال و نیم به سرانجام رسیده است.

مجید سروینی قسمت چغازنبیل (شوش)، بهمن ابراهیمی قسمت رنگین نگاره‌های کهن صخره‌ای سرسورن کوهدشت لرستان، مریم مؤمن زاده قسمت‌های ارگ راین (کرمان) و گنجینه خورشید میمند، حامد عزیزی قسمت سازه‌های آبی شوشتر (سیکا)، علی قادری قسمت تخت سلیمان (تکاب)، جواد وطنی قسمت‌های شهر زیرزمینی ارزانفود و قلعه کنگلو (سوادکوه) و غار قلعه لاپ کمر (اسپهبد خورشید مازندران)، کمال مطوف قلعه سلاسل (شوشتر)، امیررضا دریانی قسمت قلعه ایزدخواست (آباده فارس)، میکائیل شهرستانی قسمت غارکرفتو (دیواندره) و ابوالفضل توکلی قسمت ارگ سریزد (مهریز) را کارگردانی کرده اند.

این مجموعه با صدای فرخ نعمتی بازیگر سینما و تلویزیون روایت شده و در آن از تکنیک‌های انیمیشن سه بعدی (۳D) استفاده شده است.

«مرز پر گهر» به تهیه کنندگی کامبیز اخوان صفا، کاری از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما است که یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها پس از سریال شبانگاهی پخش خواهد شد.

این مستند یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها حوالی ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود و اولین قسمت آن ۱۸ خرداد پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.