سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

روابط عمومی وزارت ارشاد اعلام کرد؛

نامه وزیر ارشاد به وزرای بهداشت و کشور برای بازگشایی مراکز هنری

سید عباس صالحی

سینماپرس: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد از ارسال نامه سیدعباس صالحی خطاب به وزرای بهداشت و کشور در خصوص لزوم تسریع در بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری خبر داد.

به گزارش سینماپرس، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری شامل سینما، تئاتر، موسیقی و مراکز مرتبط با این فعالیت‌ها، به مهر گفت: هفته گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌هایی را خطاب به آقایان سعید نمکی وزیر بهداشت و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نوشت و در این ۲ نامه ضمن تبیین خسارات وارده به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، با توجه به گشایش مشاغل مختلف و حتی مشاغل پرخطر و پرریسک، خواستار از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری و بازگشایی مراکز مرتبط با این فعالیت‌ها شد.

وی ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیوست این ۲ نامه، پروتکل مفصلی را هم درباره رعایت موارد بهداشتی بر اساس ضوابط بهداشتی، برای سالن‌های سینما، موسیقی، تئاتر و آموزشگاه‌های هنری ارائه کرده است.

امیرزاده یادآور شد: وزیر ارشاد در نامه خود به وزرای بهداشت و کشور خاطرنشان کرد که ادامه تعطیلی‌ها خسارات جبران‌ناپذیری به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه وارد می‌کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: وزیر ارشاد در نامه خود با اشاره به بازگشایی مراکز مذهبی، مساجد، مراکز تجمع عمومی و حتی برخی مشاغل و مراکز که خطر و ریسک بالایی دارند، خواستار بازگشایی مراکز فرهنگی و هنری شده است.

وی در پایان سخنان خود درباره اینکه آیا زمان مشخصی برای از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعیین شده است یا نه، گفت: ما منتظریم تا تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص فعالیت‌های مراکز فرهنگی و هنری اعلام شود و ان‌شاءالله هر چه زودتر فعالیت‌های حوزه فرهنگ، هنر و رسانه از سر گرفته خواهد شد.

روز سوم اسفندماه سال ۹۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی اطلاعیه‌ای و با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلاء به بیماری کرونا، کلیه برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور را «تعطیل» اعلام کرد. این تعطیلی تا به امروز ادامه داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.