یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان خبرداد؛

سایت انجمن صنفی طراحان فیلم در مرحله راه‌اندازی

انجمن صنفی طراحان فیلم

سینماپرس: رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان فیلم خانه سینما اعلام کرد: سایت این انجمن آزمایشی و در مرحله راه‌اندازی است و هنوز برای عموم قابل دسترس نیست.

به گزارش سینماپرس، خانه سینما ۳۲ صنف دارد که تنها ۱۰ صنف آن دارای سایت و اطلاعات منتشر شده هستند. این صنوف عبارتند از برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، منتقدان و نویسندگان سینمایی، دستیاران فیلمبردار، سازندگان فیلم کوتاه، کارگردانان، عکاسان فیلم، انیمیشن، تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلمبرداران و تدوینگران.

این امر در دنیای دیجیتال و زمانی که بیش از هر زمانی بر شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی تاکید می‌شود، آن هم در مورد صنعت پرمخاطبی چون سینما سئوالات زیادی را مطرح کرده است.  

لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی صنوف سینمایی اهمیت ویژه‌ای دارد به همین منظور با کامیاب امین عشایری،  رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان فیلم خانه سینما درباره این موضوع به گفت وگو نشستیم.

امین عشایری در ابتدا با اشاره به اینکه این انجمن در راستای شفاف ‌سازی اطلاعات صنوف به زودی سایت مربوط به خود را راه‌اندازی می‌کند به ایرنا گفت: در حال حاضر سایت مربوط به انجمن طراحان فیلم آزمایشی و در مرحله راه‌اندازی است و هنوز در دامنه اصلی خود قرار نگرفته اما برای اعضای مجموعه قابل بازدید و دسترسی است.  
 
وی ادامه داد: امیدوارم تا اواخر تیرماه سایت روی دامنه اصلی خود قرار بگیرد. ما قصد داریم اساسنامه، آیین‌نامه های عضویت، فرهنگی و رفاهی-مالی و شرایط آن ها و همچنین صفحه‌ اعضا را که شامل اطلاعات پرسنلی، سال عضویت، نوع عضویت، آخرین فعالیت حرفه‌ای و در واقع رزومه کاری اعضا است روی سایت قرار دهیم.  
 
رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان فیلم خانه سینما درباره اهداف راه‌اندازی سایت، گفت: جدا از بحث انتشار اخبار مربوط به انجمن در سایت، بارگذاری صفحه مربوط به اطلاعات حرفه‌ای اعضا برای ما بسیار مهم است و فکر می‌کنم در کنار فعالیت‌های علمی و فرهنگی، اصلی‌ترین بخش سایت نیز همین باشد.  
 
به گفته امین عشایری، هیات مدیره‌ای که در حال حاضر در این انجمن مشغول به فعالیت ست، دوره اول خود را پس از ثبت این انجمن در وزارت کار سپری می‌کند و بنا دارد پس‌از راه‌اندازی سایت و در راستای شفاف‌سازی، تمام اطلاعات و صورت جلسه‌های مربوط به انتخابات و مجامع عمومی را روی آن بارگذاری کند.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این انجمن ۱۰۵ نفر عضو اصلی و افتخاری دارد درباره پذیرش متقاضیان جدید نیز، افزود: شرایط عضویت داوطلبان عضویت توسط کارگروه عضویت انجمن بررسی می‌شود، این کارگروه بر اساس آیین‌نامه عضویت که در اختیار متقاضیان هم قرار می گیرد درخواست‌ها را به صورت هفتگی بررسی می‌کند. البته بنا بر ضرورت ممکن است تعداد جلساتشان بیشتر یا کمتر باشد.
 
 رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان فیلم خانه سینما، ادامه داد: پس از بررسی و اظهارنظر درخواست‌ها توسط کارگروه عضویت، هیات مدیره نظر نهایی خودش را اعمال می‌کند. شرایط عضویت در انجمن پیچیده و نامشخص نیست، اصلی ترین شرط آن داشتن حداقل دو فیلم سینمایی در رزومه کاری فرد است که حداقل سه سال از آخرینِ آن نگذشته باشد. همچنین فارغ التحصیل بودن فرد در رشته‌های مرتبط با طراحی صحنه و لباس یک ویژگی و امتیاز محسوب می‌شود.
 
امین عشایری خاطرنشان کرد: محدودیتی برای پذیرش عضو جدید در طول سال وجود ندارد و زمانی برای پذیرش عضو جدید مطرح نیست. هر کس که درخواست عضویت خود را ارائه بدهد به فاصله کمی، درخواست بررسی و دلایل عضویت یا عدم آن به متقاضی ابلاغ می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.