یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

دو روایت سینمایی از قتل دو روزنامه‌نگار؛

«جمال خاشقجی» به سینما می آیند

 قتل جمال خاشقجی

سینماپرس: زندگی و مرگ جمال خاشقجی روزنامه‌نگاری که به دستور مقامات کشور عربستان کشته شد و نیز ماجرای کشته شدن یک خبرنگار روس، در قالب دو فیلم سینمایی ساخته می‌شود.

به گزارش سینماپرس، به نقل از ددلاین، میریام سگال مدیر کمپانی «گود فیلمز کولکتیوز» که مدتی پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود، حالا چند پروژه خاص را برای ساخت انتخاب کرده است.

گود فیلمز اعلام کرد با دنیل اسپینوزا قراردادی امضا کرده تا کارگردانی «اعدام» را که درامی درباره زمینه‌های قتل جمال خاشقجی است بسازد. این روزنامه‌نگار که برای واشنگتن پست کار می‌کرد و زاده عربستان سعودی بود پس از ورود به سفارت عربستان در ترکیه برای گرفتن مجوز ازدواج، کشته شد. این درام نشان می‌دهد چرا و چگونه اتفاق افتاد و در پس آنچه رویدادهایی واقع شد.

خاشقجی توسط گروه قاتلانی از عربستان سعودی که به طور مستقیم با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مرتبط بودند کشته شد.

پیتر اسکاولان برای نوشتن فیلمنامه فیلم انتخاب شده است.

خورخه دنیل اسپینوزا کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل سوئد، فارغ‌التحصیل مدرسه ملی فیلم دانمارک در سال ۲۰۰۱ است. سومین فیلم بلند او، «پول مفت» سال ۲۰۱۰ در سوئد بسیار مورد توجه قرار گرفت. وی «خانه امن» را ساخته و فیلم «موربیوس» را با بازی جارد لتو در دست اکران دارد.

در عین حال بابک نجفی نیز برای ساخت فیلم «آنا» انتخاب شده که با الهام از یک ماجرای سیاسی واقعی ساخته می‌شود و درباره روزنامه‌نگار شجاع آنا پولیتکوفسکایا است که برای انعکاس صدایی مستقل در روسیه مبارزه می‌کرد. وی به ویژه گزارشگر اخبار مربوط به جنگ دوم چچن بود. او هفت سال به انتشار گزارش‌هایش پرداخت و در برابر تهدیدها مقاومت کرد. در حالی که چند بار برای کشتن وی اقدام شده بود او در نهایت سال ۲۰۰۶ در آسانسور کشته شد. نجفی پیش‌تر «لندن سقوط کرده است» را ساخته بود.

این کمپانی همچنین قصد دارد با حضور گائل گارسیا برنال، نازنین بنیادی و جیسون ایزاکس فیلم «مردم کتاب» را بسازد. این فیلم با اقتباس از کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز نوشته جرالدین بروکز نویسنده برنده جایزه پولیتزر ساخته می‌شود.

داستان درباره تاریخی است که کتاب مقدس «حقده سارایوو» پشت سر گذاشته است. این کتاب تاریخی که روی پوست آهو با دست نوشته شده و با طلا رنگ‌آمیزی و نقاشی شده است متنی سنتی درباره عید پاک است. فیلم داستان سفری که مردمی از فرهنگ‌های مختلف در طول زمان انجام دادند و جانشان را به خطر انداختند تا این کتاب را حفظ کنند تصویر می‌کند. این فیلم توسط دانیس تانوویچ برنده اسکار ساخته می‌شود و فیلمنامه آن را پیتر اسکاولان نوشته است. ش

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.