شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳

اقامت کارگردانی منحرف در یک کشور منحرف؛

وقتی «کوئنتین تارانتینو» نمی خواهد آپارتاید رژیم کودک کش صهیونیستی را ببیند

کوئنتین تارانتینو

سینماپرس: تارانتینو یک منحرف جنسی است. حالا فردی منحرف در یک کشور منحرف است، چه چیزی می‌تواند عادی‌تر از این باشد؟ در غیر این صورت چگونه ممکن است کارگردان فیلم سینمایی دیدنی «جنگوی آزاد شده» حالا در برابر جنایات جنگی که مرتباً توسط اسرائیل علیه مردم فلسطین صورت می‌گیرد، ساکت باشد!

کوئنتین تارانتینو، کارگردان سرشناس هالیوودی تصمیم گرفته است که به همراه همسرش دانیلا پیک خواننده در اسرائیل مستقر شود. وی در مصاحبه اخیر خود با روزنامه اسرائیلی یدیوت آهارونوت که در ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ منتشر شد، گفته بود من کشور شما را دوست دارم و خوشحالم اینجا هستم. پس از آن زوج تارانتینو در یک خانه مجلل در شمال تل‌آویو با مساحت ۵۰۰ متر مربع مستقر شدند؛ خبری که خشم هواداران او را برانگیخت و باعث نفرت و انزجار از وی شد، به‌طوری‌که کاربران زیادی علیه وی دست به قلم شدند. افرادی که معترض این عملکرد و دیدگاه بودند، معتقدند چگونه ممکن است کارگردان فیلم سینمایی دیدنی «جنگوی آزاد شده» که نسبت به وضعیت سیاهپوستان امریکا موضع‌گیری کرده است، حالا در برابر جنایات جنگی که مرتباً توسط اسرائیل علیه مردم فلسطین صورت می‌گیرد، ساکت باشد و حتی برعکس به ستایش اسرائیل بپردازد!؟ فیلم «جنگوی آزاده شده» که بیش از ۴۲۰ میلیون دلار در گیشه برای تارانتینو سود آورده فیلمی است که ترس و وحشت برده‌داری را دنبال می‌کند. جنگو برده آزاد شده، شخصیت اصلی فیلم مرد جوان سیاهپوستی است که برای آزادی همسر خود دست به هر کاری می‌زند. فیلمی که هدفش توانمندسازی و قدرت دادن به بردگانی است که سال‌ها زیرظلم و ستم سفیدپوستان مهاجر بوده‌اند و همین باعث شد با اقبال عمومی مواجه شود و بسیاری برای دیدن فیلم بروند.

تقریباً همه با دیدن فیلم «جنگوی آزاد شده» می‌دانستیم که کارگردان آن به یک درس اخلاقی و عبرت‌انگیز ضدنژادپرستانه اعتقاد داشته که چنین موضوعی را ساخته و روی پرده سینما برده است، اما حالا همین کارگردان در مصاحبه دیگری که با روزنامه اسرائیلی یدیوت آهارونوت داشت اعتقاد دیگری دارد. به‌عنوان مثال در جایی خبرنگار از او درباره آتش موشکی و جنگ در نواره غزه سؤال می‌کند و نگرانی که برای مردم اسرائیل ایجاد شده است و تارانتینو در جواب می‌گوید: من نمی‌ترسم مثل همه آدم‌هایی که اینجا هستند، واقعا چیزی نمی‌شنوم.

این موضع‌گیری متفاوت تارانتینو باعث نفرت بسیاری از کاربران مجازی نسبت به او شد.

- یکی از این کاربران نوشت: عوضی ارزش عدالت و همبستگی بین‌المللی را نادیده گرفته و ترجیح می‌دهد که خود را در معرض خودخواهی آسیب‌شناسانه قرار دهد و محدود کند چه شرم‌آور است این حماقت! خیلی احمق هستی!
- او کمی شبیه تهیه‌کننده فیلم‌هایش وینتسین شده است. برای تعادل خوکی شما لازم است، اما آیا او ایده‌ای احمقانه برای فرار از کانون توجه خود و بی‌اعتباری عمومی دارد!؟

- فیلم بعدی تارانتینو چیست!؟ حتماً شور و شوق زندگی! در واقع نکته آن است تا زمانی که او از آپارتاید اسرائیلی شوکه نشود و فضای ایجاد شده در فلسطین باعث ناراحتی‌اش نگردد، هرگز تصمیم به کاری درباره غزه نخواهد گرفت. مصداق فیلم «ام را به نشانه مرگ بگیر» آلفرد هیچکاک شده است.

- حیف است که این مرد آنجا رفته است، خیلی خودش را پایین آورده کسی که برای تبعیض بین سیاهان و سفیدها فیلم ساخته، حالا به آپارتاید اسرائیلی روی آورده است.

- من از این به بعد تمام فیلم‌های تارانتینو را تحریم می‌کنم و دیگر فیلم‌های او را نمی‌بینم.

- تارانتینو یک منحرف جنسی است. حالا فردی منحرف در یک کشور منحرف است، چه چیزی می‌تواند عادی‌تر از این باشد؟

*جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.