چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

سهراب سلیمی:

سال‌ها گفتیم حق واقعی هنرمندان تئاتر در قانون کار کجاست؟

سهراب سلیمی مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم های ویدئویی تهران

سینماپرس: سهراب سلیمی معتقد است باید حق واقعی هنرمندان تئاتر در قانون کار رعایت شود و به این نکته توجه شود که در هیچ کجای دنیا از حوزه فرهنگ و هنر مالیات کسر نمی‌شود.

به گزارش سینماپرس، سهراب سلیمی بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر ایران درباره وضعیت کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از تئاتر با توجه به شرایطی که تئاتر ایران در پساکرونا خواهد داشت، به مهر گفت: معتقدم وضعیت تئاتر ایران و هنرمندان آن از ریشه خراب است. ببینید کرونا با حوزه تئاتر ایران چه کار کرد. سال‌ها گفتیم حق واقعی هنرمندان تئاتر در قانون کار کجاست؟ بعد از چندین سال همچنان در اول راه هستیم و به سر و کله خود می‌زنیم که وضعیت و کارمان به سرانجام می‌رسد یا نه.

وی متذکر شد: به ظاهر سالن‌های تئاتر دولتی و خصوصی تعطیل هستند اما هر کدام از اینها نیروهایی داشتند که بیکار هستند و وضعیت کاری‌شان در خطر است.

سلیمی با تأکید بر اینکه تئاتر درآمدزایی ندارد، تصریح کرد: مالیات گرفتن از تئاتر مسخره است و اینجاست که معتقدم جنبه صنفی تئاتر باید ریشه و بنیادی و فعالیت هنرمندان تئاتر به عنوان یک شغل در وزارت کار به رسمیت شناخته شود.

این هنرمند با سابقه عرصه تئاتر ایران یادآور شد: مالیات باید از شرکت‌های تجاری و اقتصادی که بودجه‌های بالایی دارند گرفته شود نه از تئاتر که هیچ حقوق اولیه و پایه‌ای برای هنرمندان آن لحاظ نشده است.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: در هیچ کجای دنیا از حوزه فرهنگ و هنر مالیات کسر نمی‌شود ولی در ایران این وضعیت متفاوت است و از تئاتر تنها به دلیل اینکه برخی نمایش‌های انگشت‌شمار فروش بالایی داشته‌اند، مالیات کسر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.