سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱

بالیوود آماده بازگشت؛

وضع مقررات پساکرونایی برای فیلمسازی در هند

بالیوود

سینماپرس: با وضع پروتکل‌های جدید فیلمبرداری برای دوران پس از کرونا، هند به از سر گیری کارها فکر می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، انجمن تهیه‌کنندگان هند پروتکل‌های جدیدی منتشر کرد که برای فیلمبرداری فیلم در دوران پس از کرونا باید مورد نظر قرار بگیرند.

این سند ۳۷ صفحه‌ای بر مواردی چون ضرورت شستن دست‌ها، استفاده از ماسک سه لایه و دستکش، خودداری از دست دادن و استفاده از سیگار مشترک تاکید دارد و قید شده که فاصله ۲ متری باید در هنگام ساخت فیلم رعایت شود.

در این پروتکل مقررات مربوط به تمرین‌ها هم قید شده و اینکه چگونه در هر تیم باید یک یا دو نفر به عنوان «آنتی کووید بوی» در دسترس باشند تا همه چیز را فراهم کنند. در عین حال ۲ پزشک و یک پرستار نیز باید در سه ماه اول فیلمبرداری پس از کرونا، در گروه حضور داشته باشند. یک آمبولانس هم باید همیشه آماده باشد.

در این سند یادآوری شده که اگر کاری را می‌توان از خانه انجام داد بهتر است که حتماً از خانه انجام شود.

در عین حال یک نظرسنجی که در ۵۸ شهر هند انجام شده نشان می‌دهد ۲۸ درصد مخاطبان سینماها آماده هستند تا با بازگشایی سینماها، به تماشای فیلم بروند. ۴۷ درصد هم گفته‌اند دو سه هفته‌ای صبر می‌کنند و ۱۹ درصد گفته‌اند تا دو یا سه ماه دیگر سینما نمی‌روند.

در وبیناری (سمینار آنلاین) که هفته پیش در باره ایجاد اعتماد در مخاطبان برگزار شد نیز اقدامات بهداشتی که باید سینماها پس از بازگشایی به آن مبادرت کنند توضیح داده شد.

با این حال مدیرعامل گروه بزرگ سرگرمی «رلاینس» گفته است کمپانی وی تا فصل آخر سال ۲۰۲۰ منتظر می‌ماند تا فیلم‌های پرفروشش مانند «سوریاوانشی» با بازی آکشی کومار و «۸۳» با بازی رنور سینگ را به سینماها ببرد.

در همین باره گفته شد احتمالاً تا هفته آخر ژوئن یا اوایل جولای (اواسط تیر) کار تولید فیلم در ابعاد کوچک‌تر از سر گرفته شود.

در همین حال به گفته منابع داخلی هند دیروز آکشی کومار و آر بالکی فیلمساز کمپینی تبلیغاتی را برای تاکید بر مسئولیت‌های پس از کرونا شروع کردند تا ضرورت‌های تولید و رعایت اصول سلامت پس از این دوران را یادآوری کنند.

در هندوستان که بخش حمل و نقل داخلی از دیروز (دوشنبه) شروع به کار کرده ۱۳۹ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شده و طبق آمار رسمی وزارت بهداشت از این میان ۴۰۲۱ نفر جان باخته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.