سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

سینمای جهان؛

جشنواره لغو شده کارلووی واری فیلم اکران می‌کند

جشنواره بین المللی فیلم کارلووی‌واری

سینماپرس: جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری که برگزاری آن در سال جاری لغو شد، برنامه ویژه‌ای را برای علاقه‌مندان سینما در نظر گرفته است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندی‌وایر، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری در سال ۲۰۲۰، همچون بسیاری از رویدادهای فرهنگی هنری به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

با این حال مسئولان این جشنواره در کشور چک اعلام کردند، ۹۶ سینمای منتخب این کشور در ۸۰ شهر، ۱۶ فیلم را به نمایش خواهند گذاشت.

برجسته‌ترین فیلمی که قرار است در این جشنواره اکران شود، مستند جدید «کوبریک با کوبریک» با موضوع استنلی کوبریک به کارگردانی جورجی مونرو است.

این برنامه که با عنوان «جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری در سینمای شما» شناخته می‌شود، به مدت ۹ روز از سوم تا یازدهم ژوئیه اجرا می‌شود. هر کدام از این ۱۶ فیلم، تنها یک بار در هر یک از سینماهای منتخب به نمایش گذاشته خواهند شد و نمایش یک فیلم در تمامی ۹۶ سینما همزمان خواهد بود.

رئیس جشنواره کارلووی واری درباره اجرای این طرح گفت: از آنجا که به دلیل شرایط کرونایی موجود سینماروها نمی‌توانند به جشنواره کارلووی واری بیایند، تصمیم گرفتیم حداقل بخشی از این رویداد برای آنها برگزار کنیم. این روش ما برای تشکر از بازدیدکننده‌ها و مهمان‌هایی است که هر سال در این جشنواره فضای شگفت انگیزی را خلق می‌کنند.

پنجاه و پنجمین دوره جشنواره فیلم کارلووی واری به دلیل محدودیت‌های کرونایی کشور چک، سال آینده از تاریخ ۲ الی ۱۰ ژوئیه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.