شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

ماجرای اقدامات نابخردانه خانه سینما به بهانه بسته های حمایتی؛

آیت الله علوی گرگانی نیز سرکشی خانه سینما در زندگی سینماگران را جایز ندانست

خانه سینما

سینماپرس: بعد از استفتا آیت الله مدرسی یزدی و مکارم شیرازی یکی دیگر از مراجع عظام تقلید نسبت به تقسیم بسته‌های حمایتی خانه سینما واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، خانه سینما از ابتدای امسال برای توزیع عیدی‌ها و همینطور تقسیم بسته‌های حمایتی در ماه رمضان اقدام به تشیکل و راه‌اندازی سامانه‌ای کرد تا از طریق آن سینماگران و اعضای صنوف با پر کردن آن اطلاعات شخصی خود را در اختیار رؤسای این صنف قرار دهند تا خانه سینما نیازمندان را از غیرنیازمندان تشخیص دهد.

این حرکت در دو نوبت مورد استفتا از مراجع عظام تقلید قرار گرفت. دفعه اول از آیت الله مدرسی یزدی استفتا شد که ایشان در پاسخ گفتند مبنا این است که چنین حمایت‌ها و امتیازاتی باید برای همه کارکنان یک نهاد و سازمان مورد استفاده قرار بگیرد و نیازی به چنین کاری نیست. بعد از این نیز آیت الله مکارم شیرازی در چنین استفتائی پاسخ دادند:  این کار، جایز نیست و نیاز ظاهری کفایت می‌کند.

امروز نیز استفتای دیگری از آیت الله علوی گرگانی در فضای خبری منتشر شده است که در آن درباره اهدای بسته‌های مذکور و اعمال شیوه کاوشگرانه خانه سینما سوال شده است که این مرجع تقلید گفته است: تحقیق و تفحص از زندگی شخصی افراد جایز نیست مگر با اجازه حاکم شرع.

سینما، خانه سینما ی ایران،

به نظر می‌رسد که «خانه سینما» باید در شیوه مدیریت خود به طور جدی تجدید نظر کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.