شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

معرفی زندگی مردم ۱۰ کشور عضو اکو در یک فیلم سینمایی؛

رونمایی از فیلمنامه سینمایی «آی‌دنیز»

نگارخانه موسسه فرهنگی اکو

سینماپرس: مراسم رونمایی از فیلمنامه سینمایی «آی‌دنیز» که در آن به زندگی مردم ۱۰ کشور عضو اکو اشاره شده است، توسط سرور بختی رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در محل این نهاد بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، عاطفه تلقانی نویسنده فیلمنامه «آی‌دنیز» در حاشیه این مراسم، ابراز امیدواری کرد به زودی مراحل ساخت و تولید نخستین فیلم سینمایی مشترک ۱۰ کشور عضو اکو آغاز شود.
سرور بختی رئیس اکو نیز ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته در نگارش فیلمنامه «آی‌دنیز» توسط عاطفه تلقانی، بر مسئولیت مؤسسه فرهنگی اکو درباره حمایت از تولیدات مشترک هنری میان ۱۰کشور عضو تأکید کرد و افزود: تولیدات مشترک هنری اعم از سینما، موسیقی و تئاتر با هدف ‌ترویج و گسترش‌ اشتراکات فرهنگی میان ملت‌های حوزه تمدنی اکو از مهم‌ترین برنامه‌های مؤسسه فرهنگی اکو در دوره جدید است. فیلمنامه «آی دنیز» در اردیبهشت سال ۹۶ در نخستین کارگاه دراماتوروژی به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی مورد نقد و بررسی استادان برجسته حوزه سینما در این دوره قرار گرفت و نخستین نسخه فیلمنامه مذکور زیرنظر استاد فریدون فرهودی و مشورت با گروهی از حقوقدانان و پژوهشگران حوزه تمدنی اکو قلمی‌شده است. از محمد محمودی و مهدی کریمی ‌به‌ عنوان مشاوران فیلمنامه «آی‌دنیز» یاد شده است. نگارش این اثر سینمایی حدود چهار سال زمان برده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.