چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

مسئول پیگیری آموزشگاه‌ها و مدرسان موسیقی:

وزارت ارشاد به وعده‌های خود عمل نکرد

سر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی*

سینماپرس: مسئول پیگیری آموزشگاه‌ها و مدرسان موسیقی از عدم تحقق وعده‌های مجموعه‌های دولتی زیرمجموعه وزارت ارشاد در جبران بخشی از خسارت‌های وارده به آموزشگاه‌های موسیقی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، منوچهر فیروزی مسئول پیگیری آموزشگاه‌های موسیقی در گفتگو با مهر ضمن اشاره به موضوع وعده اعطای تسهیلات از سوی دولت به آموزشگاه‌های موسیقی برای جبران بخشی از خسارت‌های ناشی از تعطیلی این مجموعه‌ها در ایام کرونایی توضیح داد: از اسفند ۹۸ که بنا به دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام مراکز فرهنگی هنری و در پی آن آموزشگاه‌های موسیقی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل اعلام شد.

فیروزی افزود: در همین راستا به دلیل بحرانی که به‌شدت فضای موجود را تهدید می‌کرد، نامه‌ای ازطرف مدیران آموزشگاه‌های موسیقی درباره وضعیت پیش آمده، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال و در آن به طرح مسائلی پرداختیم تا هر چه زودتر بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه با گذشت دو ماه از ارسال این نامه، برگزاری جلسات مختلف با دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قول مساعد رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد برای مساعدت و حمایت از مشاغل آسیب‌پذیر ناشی از شیوع ویروس کرونا هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. این در شرایطی است که مدیران مجموعه‌های آموزشی موسیقی پیش از این اقدام به ثبت نام اولیه طبق آنچه در بخشنامه و اطلاعیه‌های متعدد منتشر شده بود، کردند. اما با گذشت دو ماه نه از مساعدت سه ماهه بیمه صندوق اعتباری هنر خبری هست و نه از کمک‌های اعلام شده توسط وزارت ارشاد؛ ظاهراً تمامی فعالیت‌ها در بروکراسی اداری متوقف شده است.

مسئول پیگیری آموزشگاه‌های موسیقی  در پایان تصریح کرد: از مسئولان بخش فرهنگی تقاضای رسیدگی ومساعدت عاجل داریم تا هرچه زودتر شاهد تعطیلی مراکز آموزشی موسیقی نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.