چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

به کارگردانی محمدامین مداح‌الحسینی؛

ساخت «بالادست» با زبان روزه

محمدامین مداح‌الحسینی

سینماپرس: محمدامین مداح‌الحسینی کارگردان و نویسند فیلم کوتاه «بالادست» بیان کرد که این فیلم را باور ساخته‌ و بخشی از درد مردم در روزهای کرونایی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش سینماپرس، محمدامین مداح‌الحسینی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «بالادست» که این روزها در حال پخش از رسانه ملی است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر گفت: هر علاقه‌مندی به جمهوری اسلامی ایران، اولویت‌ها و نیازهای جامعه را در برهه‌های حساس شناسایی می‌کند و متناسب با توانایی خود مشغول رفع آن می‌شود. یکی از اولویت‌ها در روزهای کرونایی، مشکلات معیشتی به ویژه برای قشرهایی است که در این شرایط اشتغال آن‌ها آسیب دیده است.

وی افزود: این مساله نیاز به مشارکت عمده مردم در سطحی متفاوت با قبل داشت. رهبر عزیز انقلاب در شب نیمه شعبان امسال فرمودند: «عده‌ای در شرایط فعلی حقیقتاً زندگی‌شان به سختی قابل گذران است و کسانی که دستشان باز است باید فعالیت وسیعی را شروع کنند». این سطر از بیانات ایشان، پایه‌های فیلم کوتاه «بالادست» را در ذهن ما ساخت.

این فیلمساز تأکید کرد: واقعیت این بود که در ایام کرونا مغازه‌دارها و صاحبان کارخانه‌ها بیشتر از هر گروه اقتصادی دیگر آسیب دیدند اما بیشتر کارگران این مجموعه‌ها بودند که تحت‌تاثیر این شرایط واقع شدند. کارگرانی باصفا و خانواده‌دوست که حالا برای تامین مایحتاج اصلی خانواده دچار مشکل شده‌اند. پس ما سراغ این قشر رفتیم اما فعالیت وسیعی که افراد توانا باید انجام می‌دادند، چه می‌توانست باشد؟ ما توزیع سازمان‌یافته کمک‌های معیشتی در محله‌ها توسط جوانان مومن را انتخاب کردیم.

وی با اشاره به داستان این اثر بیان کرد: هر پیامی زمانی را برای عرضه می‌طلبد. زمان این اثر متناسب با فرم فیلم کوتاه بود. داستان فیلم کوتاه «بالادست» درباره کارگری است که خود نیازمند است اما طی کلنجاری با خود، آنچه را که به دست آورده است، می‌بخشد و از دستی که بالاتر از تمام دست‌هاست دوصد چندان باز می‌گیرد. چیزی که برای بسیاری از ما تاکنون ده‌ها بار اتفاق افتاده، در درون‌مایه این اثر، لایه‌های از باور به فرج کار گذاشته شده است. کارگری که ناتوان از گرفتن ماشین، ناامیدانه کنج خیابان نمی‌نشیند بلکه شروع به حرکت می‌کند، طی این حرکت است که گشایش و فرج حاصل می‌شود. سوار بر ماشین می‌شود اما بازهم این پایان داستان نیست، اکنون او در آزمون سخت‌تری قرار می‌گیرد. گذشتن از خود و ایثار، امری که بر آن نیز فارغ می‌آید.

مداح‌الحسینی اظهار کرد: چیزی بهتر از این نیست که اثری مقبول خدا و تاثیرگذار باشد و دیده شود. انتشار فیلم کوتاه «بالادست» در بستر معنوی و ارزشمند سایت رهبر معظم انقلاب و کانال ریحانه مرتبط با آن، توفیق به خوبی دیده شدن این اثر را فراهم کرد. درباره تاثیرگذاری باید گفت آثار دینی جدای از مهارت به طهارت نیز نیاز دارند. کار در لحظات نورانی ماه مبارک رمضان، با زبان روزه و در زیر آفتاب، سختی‌های شیرینی داشت که بدون شک تاثیرگزاری اثر و روح آن را دگرگون ساخت. این فیلم از شبکه‌های رسانه ملی و دیگر صفحات اجتماعی منتشر شد، برای همین بازخورد بسیار مثبتی را از مخاطبان دریافت کردیم که خدای مهربان را برای این توفیقات، شاکریم.

وی در پایان با بیان اینکه «بالادست» در مجموعه «رویش رسانه» ساخته شده است، توضیح داد: این مجموعه با بچه‌های با صفا، با ایمان و انقلابی‌اش کارهای مختلفی را در حوزه فرهنگ تولید کرده است. بنده نیز به جز کارگردانی در چندین پروژه، نویسندگی آثاری همچون «همسفره» که به سفارش وب سایت رهبر معظم انقلاب تولید شد و استاپ موشن «چهارشنبه سوزی» که با استقبال شبکه‌های مختلف رسانه ملی مواجه شد، در کارنامه همکاری‌ام با تیم رویش رسانه دارم.

فیلم کوتاه «بالادست» به سفارش وب سایت رسمی حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای و توسط تیم رویش رسانه تولید شده است. محمدامین مداح‌الحسینی نویسندگی و کارگردانی، محسن مشرقی تهیه‌کنندگی، محمدمهدی فکریان مشاور پروژه، محمدرضا سازش و محدثه سادات موسوی به عنوان بازیگر، محمدطه شمس و فائزه عباسی بازیگران خردسال، علی ظاهری تدوین و صداگذاری، عباس شیروانی تصویربرداری، متین فروند و امیر بهشتی دستیاران تصویر، محمدرضا داوری مدیرتولید و تدارکات، علی براتی گریم، علی رضویان صدابرداری، سیدرضا سعیدزاده گرافیک و تیتراژ، سید محمدنعیم نصیری طراحی پوستر و حمزه ابوالفضلی‌فرد طراحی نشانه این اثر را به عهده داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.