سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵

مرتضی شایسته:

سامانه بلیت فروشی «سمفا» به نفع سینمای ایران است

مرتضی شایسته تهیه کننده در جلسه رئیس سازمان سینمایی با صنوف سینما

سینماپرس: سامانه بلیت‌فروشی «سمفا» بزودی با بازگشایی سینماها کار خود را آغاز می‌کند. این سامانه در لحظه سهم صاحب فیلم و سینمادار را پرداخت می‌کند و به اختلاف چندین ساله این دو قشر در سینمای ایران پایان می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته سامانه بلیت فروشی «سمفا» رسماً به عنوان مرجع بلیت‌فروشی در سینما معرفی شد. سامانه‌ای که بنا بر اعلام سازمان سینمایی قرار است با شروع اکران سینماها، تحولاتی در زمینه اکران فیلم ها و رفع اشکالات موجود در سیستم قدیمی اکران به وجود آورد.
در این باره با «مرتضی شایسته» دبیر شورای صنفی نمایش، «علی سرتیپی» تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سینمادار، «سعید خانی» تهیه‌کننده و پخش‌کننده و «حبیب اسماعیلی» تهیه کننده و پخش‌کننده سینما در گفت‌وگو کردیم و نظرات آن‌ها را جویا شدیم.

* مرتضی شایسته: راه‌اندازی سامانه بلیت‌فروشی سمفا به نفع سینما است
مدیر هدایت فیلم معتقد است که راه‌اندازی سامانه بلیت فروشی سمفا به اختلافات میان تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سینمادارها پایان می‌دهد.
مرتضی شایسته درباره راه اندازی سامانه بلیت‌فروشی سمفا به فارس گفت: اقدام مثبت سازمان برای راه اندازی چنین سامانه ای بسیار مفید است زیرا به اختلافات میان تهیه‌کننده ها، پخش کننده ها و سینمادارن به پایان می رسد.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مثبتی که سامانه سمفا دارد این است که در لحظه سهم صاحب فیلم، سینمادار و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌شود، مشکلی که چندین سال در سینمای ایران وجود داشت.
تهیه کننده «بی صدا حلزون» خاطرنشان کرد: سامانه‌های بلیت فروشی دیگری هم برای خرید بلیت وجود داشته است که با ورود این سامانه قطعاً رقابت بین آنها به وجود می‌آید البته این رقابت مثبت و در جهت منظم شدن سیستم تهیه بلیت می‌شود.
شایسته با بیان اینکه وجود سامانه بلیت فروشی سمفا به نفع سینمای ایران است، افزود: این اقدام حرکت رو به جلویی است و امیدوارم با موفقیت و نتایج خوبی پیش برود.

* سرتیپی: راه اندازی «سمفا» بوروکراسی و کاغذبازی را حذف می‌کند
مدیر پردیس سینمایی کورش معتقد است که راه اندازی سامانه بلیت فروشی سمفا موجب شفافیت مالی در سینما می‌شود.
علی سرتیپی درباره راه اندازی سامانه بلیت فروشی سمفا گفت: در سال‌های اخیر اگر سازمان سینمایی چندین کار مهم انجام داده باشد یکی از آنها راه اندازی سامانه بلیت فروشی سمفا است.
این تهیه کننده ادامه داد: از ویژگی های مهمی که سامانه سمفا دارد این است که انحصار را از بین می‌برد، شفافیت مالی ایجاد می‌کند و موجب برنامه ریزی و هماهنگی می‌شود.
مدیر پردیس سینمایی کورش همچنین یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های مثبت سامانه سمفا این است که بوروکراسی و کاغذبازی را از بین می‌برد و امور مربوط به بلیت فروشی و خرید بلیت را ساماندهی می‌کند.
وی راه اندازی سامانه بلیت‌فروشی سمفا را اتفاق بزرگی در سینمای ایران دانست و گفت: این سامانه قابلیت تقسیم دارد از جمله اینکه سهم سینما، سهم فیلم و مالیات بر ارزش افزوده را در بر دارد که این خود ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌شود.
سرتیپی تاکید کرد: برگزاری چنین اقداماتی از سوی سازمان سینمایی قطعا به نفع سینمای ایران، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان خواهد بود.

* خانی: سامانه بلیت فروشی سمفا انحصار را از بین می‌برد
مدیر پخش نسیم صبا معتقد است که سامانه بلیت فروشی سمفا موجب می‌شود تا سهم صاحبان فیلم زودتر به آنها پرداخت شود.
سعید خانی درباره راه اندازی سامانه بلیت فروشی سمفا به فارس گفت: همیشه بحث بر این بود که نباید در کار اجرایی سینما انحصاری رفتار کنیم که خوشبختانه این سامانه با ویژگی‌هایی که دارد انحصار را از بین می‌برد.
وی ادامه داد: سامانه سمفا ۴ شرکت را در بر دارد که خود آن موجب رقابت می‌شود و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.
این پخش کننده سینما خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شاهد بود که اگر اتفاقی برای سامانه های بلیت فروشی بوجود می‌آمد، صاحبان فیلم ها نیز دچار مشکلاتی می‌شدند اما سامانه بلیت فروشی سمفا این مشکلات را ندارد و منجر به فروش بالا می شود.
وی همچنین گفت: از دیگر ویژگی‌های مثبت سامانه سمفا این است که من به عنوان پخش‌کننده می‌دانم که از همان مبدأ، سهم صاحب فیلم، پخش کننده و سینمادار تقسیم می‌شود و پخش‌کننده‌ها موظف به سهم مربوطه به صاحبان فیلم‌ها هستند و دیگر شاهد گله‌مندی آنها نخواهیم بود.
خانی با بیان اینکه در خود چهار شرکت سامانه سمفا رقابت بوجود خواهد آمد، ادامه داد: این سامانه با دادن خدمات و تسهیلات ویژه، تخفیف و ... می‌تواند مخاطب زیادی را جذب کند و موجب فروش بالای فیلم ها شود و به چرخه اقتصادی سینما کمک کند.

* اسماعیلی: راه اندازی «سمفا» موجب جذب مخاطب بیشتر برای سینما می‌شود
مدیر رسانه فیلمسازان معتقد است که رقابت در سیستم‌های خرید و فروش بلیت موجب جذب مخاطب بیشتر برای سینمای ایران می شود.
حبیب اسماعیلی درباره راه اندازی سامانه بلیت فروشی سمفا گفت: با توجه به شرایط امروز جهان که رو به دیجیتال و آنلاین شدن می‌رود خوب است تا سینمای ایران هم خود را به روز کند.
وی یادآور شد: پیش از این مخاطبان برای خرید بلیت فقط امکان مراجعه به یک سایت داشتند و در چنین شرایطی رقابتی وجود نداشت. بر همین اساس با قرار گرفتن چهار شرکت دیگر زمینه رقابت به وجود می‌آید.
مدیر رسانه فیلمسازان ادامه داد: راه اندازی سامانه سمفا را باید به فال نیک گرفت و اتفاق خوبی برای سینمای ایران بدانیم، زیرا ویژگی‌های مثبت زیادی به همراه دارد.
اسماعیلی با اشاره به ویژگی‌های مثبت سامانه سمفا گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های سامانه سمفا این است که بهای بلیت سینما همزمان با پرداخت پول از سوی مخاطب قابلیت تقسیم دارد، یعنی اگر ارزش افزوده داشته باشد در همان لحظه مشخص می‌شود که اقدامی بسیار مثبت است.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته همیشه مشکلاتی بین پخش کننده و صاحبان فیلم ها وجود داشت که با وجود سامانه سمفا، پخش کننده دیگر بهانه ای برای دیرپرداخت کردن سهم صاحبان فیلم‌ها ندارند. صاحبان فیلم‌ها زحمات زیادی برای تهیه و تولید یک فیلم می‌کشند اینکه مدت زمان زیادی منتظر سهمشان باشند از انصاف به دور است.
این تهیه کننده سینما بیان داشت: سامانه سمفا خود دارای چهار شرکت است که هر کدام از آنها با تسهیلات ویژه می‌توانند رقابت ایجاد کنند و رقابت آنها موجب جذب مخاطب بیشتر برای سینمای ایران شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.