سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

با آمادگی چند کمپانی آمریکایی و فرانسوی؛

فیلمبرداری در فرانسه بتدریج از سر گرفته می‌شود

سینمای فرانسه، الگوی پیشروی سینمای ایران

سینماپرس: دو کمپانی بزرگ تولید فیلم آمریکایی و چند کمپانی فرانسوی آماده می‌شوند تا کار فیلمبرداری محصولاتشان در فرانسه را شروع کنند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، آمازون و نتفلیکس کار تولید سریال‌های «ولتر، میکستی» و «آرسن لوپن» را که در فرانسه در دست فیلمبرداری بود از سر می‌گیرند.

این دو سریال در نیمه مارس (اواخر اسفند) در حال فیلمبرداری بود که فرانسه قرنطینه را اجباری کرد.

در حالی که انتظار می‌رود شروع فیلمبرداری مجدد «ولتر، میکستی» از نیمه جولای دوباره در فرانسه شروع شود اما فیلمبرداری مجدد «آرسن لوپن» با بازی عمر سای زودتر از سپتامبر (شهریور) آغاز نخواهد شد. این سریال داشت در موزه لوور فیلمبرداری می‌شد. این در حالی است که موزه لوور می تواند از ۲ ژوئن (۱۴ خرداد) دوباره به روی مردم باز شود.

پیشتر رییس جمهوری فرانسه برگزاری هر نوع فستیوال را تا نیمه جولای (اواخر تیر) ممنوع ساخته بود.

«ولتر، میکستی» درباره یک دبیرستان پسرانه در دهه ۱۹۶۰ است که با ورود دخترها به مدرسه همه امورش تغییر می‌کند. سریال «آرسن لوپن» نیز داستان این شخصیت تاریخی را به دوران مدرن آورده است.

در کنار این تولیدات، کار تولید فیلم‌های داخلی فرانسه نیز به زودی شروع می‌شود و یکی از فیلم‌های با بودجه بالا درامی تاریخی با عنوان «ایفل» با حضور رومن داریوس و و درامی با موضوع جنگ جهانی دوم ساخته فرد کاوایه با عنوان «آدیو موسیو هوفمان» با بازی دانیل اوتوی و ژیل للوش در ژوئن شروع به کار می‌کنند. هر دوی این فیلم‌ها در پاریس فیلمبرداری می‌شوند.

در فرانسه کار تولید فیلم‌ها بتدریج در حال شروع شدن است و در کنار آن دولت فرانسه بودجه‌ای به ارزش ۵۰ میلیون یورو برای کمک به تهیه‌کنندگان و حل مشکلات ناشی از توقف تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی فراهم کرده که به تهیه کنندگان داده می‌شود.

انتظار می‌رود در اواخر همین هفته وزیر بهداشت فرانسه نیز چراغ‌سبزهایی به تولید فیلم در دوره کووید- ۱۹ بدهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.