سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

سید سعید سیدزاده:

مشکل ما در سینما قوانین نیست بلکه عدم اجرای آن هاست

سیدسعید سیدزاده در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: سید سعید سیدزاده درباره خواسته اش از جدیدترین نمایندگان مردم در مجلس و وضعیت سینما سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، سید سعید سیدزاده تهیه کننده سینما درباره خواسته اش از جدیدترین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران جوان، گفت: اگر بخواهم به عنوان یک فعال فرهنگی و فیلمساز، انتظارات خود از نمایندگان دور جدید مجلس را مطرح کنم، باید کمی به عقب برگشته و بگویم که شرایط مملکت چیست و همینطور این عزیزان در راستای بهبود آن چه وظایفی برعهده دارند؛ بعد از آن می‌توانم درباره فرهنگ صحبت کنم.

وی افزود: باتوجه به اینکه نمایندگان به شکل کمیسیونی عمل می‌کنند، باید حفظ وحدت اولین کارشان باشد. البته نه اینکه جناحی و سیاسی پیش بروند بلکه برای رضای خدا و تامین نیازهای ملت قدم بردارند و اقدامات آن‌ها برای پوشش نیازمندی‌ها و توقعات یک جناح سیاسی نباشد.

این تهیه کننده با بیان اینکه متاسفانه در عرصه فرهنگ عقب افتادگی‌های بسیاری داریم اظهار کرد: نسل ما یادشان است که نمایندگان دور اول و دوم مجلس، در طول شبانه روز خواب نداشتند. امروزه اگر این نمایندگان به فکر جایگاه اجتماعی و شرایط اقتصادی خوب برای خود هستند قطعا راه را اشتباه رفته اند، اما اگر قصدشان بلند کردن بار سنگینی است که سالهاست زمین گذاشته شده را دارند راه درستی پیش گرفته اند.

وی ادامه داد: متاسفانه چند سالی است که نمایندگان فقط به فکر رفع نیازهای خود و اطرافیانشان هستند. این یک ادعای فردی از سمت من نیست، چون خیلی‌ها متوجه جریان شده و به آن نقد دارند؛ لذا نمایندگان جدید باید به خواستگاه انقلاب و چرایی به وجود آمدن آن توجه کرده و در این راستا حرکت کنند. همچنین توجه ویژه تری به عرصه فرهنگ داشته باشند، زیرا اگر فرهنگ جامعه‌ای دچار پسرفت شود زمینه‌های دیگر جامعه هم رشد نمی‌کند.

سیدزاده گفت: اگر نمایندگان می‌خواهند در همه مسیرها رشد و جهش به وجود آورند در ابتدا باید فرهنگ را مد نظر قرار دهند و آن را تقویت و پشتیبانی کنند تا زمینه‌ای برای رشد بخش‌های دیگر اجتماع ایجاد شود. البته با توجه به وضعیت کنونی کار سختی دارند و من فقط می‌توانم برای توفیق روز افزون و قرار گرفتن آن‌ها در مسیر الهی یعنی صراط المستقیم دعا کنم.

این تهیه کننده با اشاره به مشکلات موجود در سینما افزود: مشکل ما در سینما قوانین نیست بلکه عدم اجرای آن هاست؛ قوانین و آیین نامه‌های عرصه سینما چه آن‌هایی که در مجلس رای گرفتند و چه آن‌هایی که در هیئت دولت‌ها مصوب شدند، اینقدر زیاد است که کمبود نداریم، اما به دلیل عدم اعتقاد به مبانی انقلاب توسط دولتمردان در عرصه سینما، ارزش‌هایی که قانون شدند را رعایت نکردیم. به همین دلیل سینما به سمتی گرایش پیدا کرده که حتی فیلم فارسی‌ها از آثار کنونی بهتر هستند.

وی عنوان کرد: فیلم‌فارسی‌ها با همه مشکلاتی که داشتند اخلاقیات در آن‌ها دیده می‌شد و آخر قصه‌ها به جایی می‌رسید که مخاطب معنی بدی و خوبی را درک می‌کرد، اما سینمای الان به واسطه مدیریت‌هایی که به جرات می‌گویم اعتقادی به انقلاب و ارزش‌های آن و راه امام نداشتند به مسیر درستی نرسیده است.

سیدزاده گفت: نمایندگان مجلس باید فکری برای عدم اجرای قوانین و آئین نامه‌های موجود سینمایی کنند و برای جلوگیری از زیرپا گذاشتن آن‌ها، یک ابزار برخورد با مجریان قوانین داشته باشند تا در نهایت بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا در این مملکت هیچ وزیر، مدیر کل، معاون و مسئولی بابت عدم انجام وظایف و خطاهای مکرر محاکمه نمی‌شود! مگر می‌شود هرکسی هرکاری دلش بخواهد انجام دهد، اما تنبیه نشود؟

این تهیه کننده تاکید کرد: به جز نمایندگان مجلس، قوه قضائیه نیز باید وارد عمل شود تا وضعیت کنونی به سمت اصلاح پیش برود. در اینصورت می‌توان به بهتر شدن اوضاع سینمای کشور امیدوار بود و گرنه باید سینما را تعطیل کنیم و مدعی داشتن سینمای انقلابی و فرهنگی نباشیم. به این دلیل می‌گویم که بار سنگینی بر دوش نمایندگان دوره جدید است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.