شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

آروزهای یک تهیه کننده سینما؛

ده درصد از بودجه کل کشور به فرهنگ تعلق بگیرد و پنج درصد آن سهم سینما باشد

عباس اکبری در میزگرد فیلم‌های عاشورایی*

سینماپرس: عباس اکبری گفت: نمایندگان مجلس باید دیدشان را نسبت به سینما عوض کنند و بیشتر به آن اهمیت دهند.

به گزارش سینماپرس، عباس اکبری تهیه‌کننده سینما، درباره خواسته‌اش از نمایندگان مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، گفت: به نظرم نماینده‌های مجلس کار چندانی در زمینه فرهنگ و هنر و به خصوص سینما نمی‌توانند انجام دهند؛ برای درک بیشتر اینکه فرهنگ به اندازه اقتصاد مهم است، به اراده کلی‌تری در جامعه نیاز داریم. در این صورت، نمایندگان مجلس می‌توانند بخواهند بودجه قابل توجهی برای فرهنگ و هنر (که سینما هم جزئی از آن است) در نظر گرفته شود.

این تهیه‌کننده افزود: مگر بودجه کل سینما در طول سال چقدر است!؟ این بودجه حتی به اندازه هزینه ساخت یک فیلم هالیوودی هم نیست. حداقل باید ده درصد از بودجه کل کشور به فرهنگ تعلق بگیرد و پنج درصد آن سهم سینما باشد؛ آن وقت ببینید چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

اکبری عنوان کرد: متأسفانه به هیچ عنوان به موضوع بودجه فرهنگ و هنر توجه نمی‌شود؛ چرا که حوزه فرهنگ ارزش چندانی برای مسئولان ندارد. قطعاً تغییر شرایط سینما در کشور هم به تغییر دید و نگاه مسئولان نسبت به فرهنگ و هنر بستگی دارد. البته من فکر نمی‌کنم این نگاه در نمایندگان مجلس عوض شود.

او بیان کرد: شاید دلیل تغییر نکردن نگاه مسئولان به فرهنگ و هنر سینما، این باشد که بود و نبود سینما به عنوان صنعتی مهم و اثرگذار بر فرهنگ کشور، برای آن‌ها اهمیتی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.