شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

داستان قرن نوزدهم به دنیای معاصر می‌آید؛

پل ورهوفن با همکاری تهیه‌کننده «او» یک سریال فرانسوی می‌سازد

پل ورهوفن

سینماپرس: کارگردان نامدار هلندی داستان کلاسیکی نوشته «گی دو موپوسان» را در قالب یک سریال به دنیای معاصر می‌آورد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، پل ورهوفن در حال آماده‌سازی یک سریال فرانسوی زبان بر پایه رمان کلاسیک «بل آمی» نوشته گی دو موپوسان است. سعید بن سعید تهیه‌کننده پروژه این خبر را اعلام کرده است.

ورهوفن خالق و کارگردان هر هشت اپیزود این سریال خواهد بود که اقتباسی معاصر از رمانی است که داستانش در دنیای تلویزیون به وقوع می‌پیوندد. متن سریال توسط فیلمنامه‌نویس هلندی جرارد سوئتمن نوشته می‌شود که قبلاً با ورهوفن در فیلم‌هایی از جمله «کتاب سیاه» و «ظرافت ترکی» همکاری کرده است.

بن سعید که از کارهای قبلی‌اش می‌توان به فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار «او» ساخته ورهوفن اشاره کرد، به ددلاین گفت در حال مذاکره با یک شبکه تلویزیونی برای پخش سریال است. فیلمبرداری پروژه در تابستان سال ۲۰۲۱ در فرانسه آغاز می‌شود.

بن سعید همچنین تایید کرد که «بندتا» فیلم جدید ورهوفن تاریخ اکران برنامه‌ریزی‌شده خود را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق انداخته است. خیلی از منتقدان فکر می‌کردند این فیلم قرار است در فستیوال فیلم امسال کن به نمایش دربیاید اما فستیوال مجبور شد به خاطر پاندمی کروناویروس برنامه‌های خود را تغییر دهد. حالا که ماه مه ۲۰۲۱ برای اکران فیلم انتخاب شده تقریباً قطعی است که ورهوفن آن را در کن ۲۰۲۱ هم به نمایش خواهد گذاشت.

«بل آمی» قبلاً با نقش‌آفرینی رابرت پتینسون، اوما تورمن و کریستن اسکات توماس در سال ۲۰۱۲ تبدیل به یک فیلم سینمایی شده بود. این کتاب داستان رشد فساد یک خبرنگار و به قدرت رسیدن او را نمایش می‌دهد و توصیف می‌کند که او چطور از طریق فریب دادن مجموعه‌ای از زنان ثروتمند توانست به موفق‌ترین مرد پاریس تبدیل بشود.

پروژه جدید ورهوفن بازگشت کارگردان «روبوکاپ» یا «پلیس آهنی» به تلویزیون خواهد بود. او که تا به حال تا حد زیادی بر ساخت فیلم‌های سینمایی متمرکز بود، در دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی در کشور خودش هلند اپیزودهای تلویزیونی ساخته است. وی همچنین تهیه‌کننده اجرایی ۳۹ اپیزود از سریال اسپین‌آف «ماجراهای سربازان سفینه فضایی» در آستانه هزاره سوم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.