دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

با حضور حاتمی کیا رقم خورد؛

تماشای «خروج» از روی تراکتور + تصاویر

پوستر فیلم سینمایی خروج

سینماپرس: فیلم سینمایی «خروج» اتفاقات جدیدی را در سینمای ایران رقم زده و پس از «سینماماشین» حالا تماشای فیلم از روی تراکتور هم به آن اضافه شده است.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «خروج» بیستمین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا ماجرای اعتراض اهالی یک روستاست که پس از نادیده گرفتن مشکلاتشان توسط مسئولان محلی، تصمیم می‌گیرند با تراکتورهای خود به سمت تهران و خیابان پاستور، محل استقرار ریاست‌جمهوری حرکت کنند.

این فیلم در ایامی که سینماهای کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند، به صورت آنلاین اکران و با استقبال مخاطبان مواجه شد. در گام بعدی، «سینماماشین» را احیا کرد و این شب‌ها مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما با حضور در پارکینگ شماره۳ برج میلاد، ‌ از داخل خودروهای خود به تماشای «خروج» می‌نشینند. خروج در این شیوه اکران تا کنون حدود ۸۰ میلیون تومان بلیت‌فروشی داشته است.

«خروج» در جدیدترین تجربه متفاوت خود،  در روستای یوسف‌رضا واقع در شهرستان پیشوا (ورامین) برای روستاییان به نمایش در آمد. در این اکران ویژه، کشاورزان روستا با ۲۵ تراکتور در یکی از بلوارهای روستا گرد هم آمدند و به تماشای فیلم نشستند. مابقی مردم روستا هم از روی صندلی‌های چیده‌شده کنار تراکتورها، آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا را تماشا کردند.

حاتمی‌کیا در سخنانی کوتاه گفت: مایه مباهات و شگفت‌انگیز است که فیلم را برای شما نمایش بدهیم، چون من این فیلم را برای شماها ساختم و دوست داشتم در جمع روستاییان اکران شود، در فضایی که هیچ‌گاه سینما نداشته است.

وی افزود: خروج درباره مشکلاتی است که خارج از پایتخت رخ می‌دهد و بعد مطالباتی است که طبقه ضربه‌پذیر جامعه دارد؛ به این قصه بارها رخ داده و این سوژه را فیلم کردم.  

اهالی روستا هم از حاتمی‌کیا بابت ساخت این فیلم و نمایش آن تقدیر و تشکر کردند و با او عکس یادگاری گرفتند. آن‌ها همچنین از دغدغه‌های خود گفتند که نداشتن بیمه و گران شدن لوازم یدکی تراکتور از جمله آن‌ها بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.