یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

ابوالفضل جلیلی:

برای حل مسائل و مشکلاتمان به وجود عشاقی از آن جنس رزمندگان و شهدا نیاز داریم

ابوالفضل جلیلی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم سماء

سینماپرس: ابوالفضل جلیلی نویسنده و کارگردان سینمای ایران معتقد است که مشکلات امروز ما ناشی از کمبود انسانهای عاشق حقیقی است.

به گزارش سینماپرس، ابوالفضل جلیلی نویسنده و فیلمساز مجرب سینمای ایران در گفت‌وگویی کوتاه با تسنیم، ضمن اشاره به وضعیت کنونی اکران آنلاین فیلمهای سینمایی به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: راستش را بخواهید از آنجا که تاکنون هیچ‌کدام از فیلمهای من در سینماهای کشور اکران نشده است، درباره شرایط اکران فیلمها در سینما اطلاعات چندانی ندارم.

وی افزود: باور دارم که مشکل کنونی ما کمبود انسانهای عاشق حقیقی است؛ البته عشاق کلامی زیاد داریم اما عاشقان حقیقی و عمل‌گرا و کسانی که پای عشق خود به انقلاب بایستند، کم‌اند.

جلیلی تصریح کرد: خیل انبوهی از عشاق حقیقی انقلاب ما، شهدا بودند؛ در زمان جنگ عشق رزمندگان و شهدا به انقلاب عشقی حقیقی بود؛ در حال حاضر نیز برای حل مسائل و مشکلاتمان به وجود عشاقی از آن جنس نیاز داریم.

این فیلمساز ادامه داد: ما باید عاشق بپرورانیم؛ اگر انسانهای عاشق حقیقی در مسند کار باشند، جملگی امور بدون مشکل پیش رفته و سامان می‌یابد؛ این عشق راستین و حقیقی را در احوال شهدایمان به وفور مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: احتمالاً شنیده‌اید در یکی از روزهایی که شهید باکری شهردار ارومیه بود، باران شدیدی در شهر بارید و سیلاب به راه افتاد؛ شهید باکری در آن بحبوحه به یاری مردم شتافت و در فرایند امدادرسانی با پیرزنی مواجه شد که خانه‌اش را آب فراگرفته بود؛ شهید باکری با تلاش فراوان و به هر زحمتی که بود، خانه پیرزن را از آب خالی و به او کمک کرد؛ جالب اینجاست که پیرزن بارها او را دعا و شهردار ارومیه را نفرین ‌کرد؛ حال‌آنکه نمی‌دانست مردی که در حال کمک‌رسانی به اوست، همان شهردار ارومیه است؛ ما به چنین انسانهایی نیاز داریم؛ اگر امثال باکری‌ها بودند، بسیاری از این مشکلات نبود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.