چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

با ابتکار بفتا؛

پروژه به صفر رساندن ردپای کربن در صنعت فیلم و تلویزیون

جوایز بفتا

سینماپرس: با یک ابتکار محیط زیستی در صنعت فیلم انگلیس، مقامات ناظر بر تولید فیلم می‌خواهند با تولید کربن در این صنعت مقابله کنند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، ۲ سال بعد از اینکه فرانسیس مک‌دورمند از سخنرانی خود هنگام پذیرفتن جایزه اسکار استفاده کرد تا درباره «اینکلوژن رایدر» یا بندی از قرارداد بازیگران که اجازه گوناگونی بیشتری را می‌دهد صحبت کند، حالا ابتکاری محیط زیستی امیدوار است بتواند همین کار را برای پایداری آب و هوایی انجام دهد.

آلبرت نام پروژه‌ای تحت حمایت بفتا است که از سال ۲۰۱۳ تا به حال ردپای کربن در برنامه‌های تلویزیونی بریتانیا را اندازه‌گیری کرده است. حالا این پروژه، ابتکاری به نام «گرین رایدر» راه‌اندازی کرده تا پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی بریتانیایی را تشویق به افزایش بهره‌وری در مصرف انرژی کند.

سازمان‌دهندگان آلبرت می‌گویند این ابتکار جدید به بازیگران، مدیر برنامه‌های آن‌ها و مدیران انتخاب بازیگران کمک می‌کند بتوانند تدابیری را در صحنه‌های فیلمبرداری اعمال کنند که پایداری مصرف انرژی را بهتر می‌کند. از طریق قرارداد بازیگران، گرین رایدر اجازه می‌دهد آن‌ها بتوانند در انتخاب آزاد باشند و مثلاً درخواست کیترینگ گیاهی، نورپردازی با انرژی پایین و اعمال سیاست‌های قابل بازیافت بودن مواد مصرفی را از شرکت‌های تهیه فیلم داشته باشند.

آلبرت می‌گوید هدف کلی این ابتکار این است که صنعت فیلم و تلویزیون به سمت آینده‌ای حرکت کند که در آن آلاینده‌های کربنی تولید نشود.

ارون متیوز رییس پایداری صنعتی آلبرت گفت: برای انجام این کار، هر فردی که در تهیه یک فیلم نقش دارد، از خود تهیه‌کنندگان گرفته تا اجراکنندگان، باید بداند چه کاری می‌تواند انجام بدهد. گرین رایدر می‌خواهد به بازیگران، مدیر برنامه‌ها و مدیران انتخاب بازیگر کمک کند تا آن‌ها هم بتوانند تغییرات مثبتی ایجاد کنند.

امسال برای نخستین بار مراسم جوایز فیلم بفتا (۲۰۲۰) کاملاً بدون تولید آلاینده‌های کربنی برگزار شد و از آلبرت تاییدیه دریافت کرد.

گرین رایدر دیروز راه‌اندازی شد و حالا از طریق وبسایت آلبرت به صورت رایگان در دسترس است. مجموعه‌ای از سمینارهای آنلاین هم به زودی با مشارکت شبکه‌های انتخاب بازیگر و استعدادیابی برگزار می‌شود تا نحوه استفاده بهینه از گرین رایدر را توضیح دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.