سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

مرتضی شایسته:

«سمفا» پایانی بر انحصار «سینماتیکت»/ عید فطر زمان بازگشایی سینماها اعلام نشد

مرتضی شایسته تهیه کننده در نشست مدیر عامل بیمه با جامعه صنفی تهیه کنندگان

مرتضی شایسته پخش‌کننده سینما ضمن اشاره به مأموریت سامانه «سمفا» برای تقسیم سهم سینمادار و پخش‌کننده از گیشه، از پایان انحصار «سینماتیکت» در زمینه فروش بلیت سینما خبر داد.

به گزارش سینماپرس، مرتضی شایسته پخش‌کننده سینما در گفتگو با مهر درباره نتایج جلسه‌ای که روز گذشته ۱۵ اردیبهشت ماه پخش‌کنندگان سینما با حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی داشتند، ‌ گفت: روز گذشته با نظر کارشناسان قرار شد بعد از بازگشایی سینماها، مرجع بلیتی به نام «سمفا» راه‌اندازی شود. یعنی با این سامانه به محض اینکه تماشاگری بلیتی بخرد، پول بلیت را بین سینماداران و پخش‌کنندگان تقسیم می‌شود.

وی افزود: ضمن اینکه عنوان شد علاوه بر «سینما تیکت» سه سامانه فروش اینترنتی دیگر به میدان بیایند که اپلیکشن «آپ» هم یکی از آن‌هاست.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: تهیه‌کنندگان همیشه اعتراض به این موضوع داشتند که سینماداران پول آن‌ها را از اکران نمی‌دهند به همین دلیل تصمیم بر این شد که سامانه سمفا راه‌اندازی شود البته همه سینماداران پول‌ها را دیر نمی‌دادند برخی از آنها این کار را می‌کردند این باعث شد آقای انتظامی این کار خوب را انجام دهد.

شایسته بیان کرد: من با این طرح بسیار موافق هستم چون در صورتی که مثلا یک فیلم ۱۰۰ میلیون تومان بفروشد بلافاصه ۵۰ میلیون تومان به حساب پخش‌کننده می‌رود پس چرا نباید از این طرح استقبال کنیم. از همین رو بابت راه‌اندازی چنین سامانه‌ای ممنونم.

وی در پایان گفت: البته در این جلسه به طور قطعی عید فطر زمان بازگشایی سینماها اعلام نشد، چون این موضوع بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.