دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

برگزاری آنلاین به‌جای لغو؛

جشنواره فیلم «سیدنی» تغییر موضع داد

جشنواره فیلم سیدنی

سینماپرس: جشنواره فیلم سیدنی ۲۰۲۰ نیز تصمیم گرفت تا در ابعادی کوچک‌تر به صورت کاملا دیجیتالی در ماه آینده برگزار شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی٬ سازمان‌دهندگان جشنواره سیدنی امروز دوشنبه اعلام کردند این دوره جشنواره را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند.

آنها پیش‌تر اعلام کرده بودند که برگزاری این جشنواره به دلیل گسترش ویروس کرونا امسال لغو می‌شود و دوره بعدی سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

فستیوال مجازی سیدنی از ۱۰ تا ۲۱ ژوئن (۲۱ خرداد تا یکم تیر) برگزار می‌شود و برنامه آن شامل اکران اول جهانی فیلم‌هایی از داستان‌های واقعی از فیلمسازان مستند استرالیا٬ برنامه‌ای برای فیلم‌های کوتاه از ستارگان نوظهور سینمای استرالیا و فیلم‌هایی از کارگردان‌های زن اروپا است.

این جشنواره همچنین چندین رویداد برای اهدای جایزه هم دارد که شامل جایزه بنیاد مستند استرالیا برای بهترین مستند استرالیایی٬ جوایز دندی برای فیلم‌های کوتاه استرالیایی و جایزه «اروپا! صداهای زنان در سینما» است.

ناشن مودلی مدیر این جشنواره با صدور بیانیه‌ای گفت: امسال شصت و هفتمین دوره برگزاری جشنواره فیلم سیدنی است و به صورت مجازی برگزار می‌شود تا در این دوران کرونایی مخاطبان و فیلمسازان را از سراسر کشور دور هم آورد و به تجلیل صنعت فیلم استرالیا ب‌پردازد.

برگزارکنندگان این جشنواره از این دوره مجازی به عنوان رویدادی ملی یاد کرده‌اند. درباره خریدن بلیت و یا مبلغی که باید پرداخته شود چیزی گفته نشده است و هنوز معلوم نیست این رویداد خارج از کشور هم در دسترس است یا خیر.

اطلاعات در این باره ۲۷ ماه می ارائه می‌شود.

این جشنواره سینمایی قرار بود از ۳ تا ۱۴ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۴ تا ۲۵ خرداد) برگزار شود اما پس از آنکه ایالت نیو ساوت ولز اعلام کرد تا نیمه ژوئن گردهمایی‌های بزرگ ممنوع است، تصمیم لغو آن اتخاذ شد.

در استرالیا ۶۸۰۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۹۵ تن جان باخته‌اند. این کشور از اواخر ماه مارس شرایط قرنطینه را اجرا کرده و مقامات معتقدند اکنون این بیماری در کنترل کامل است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.