دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

آتش تقی‌پور:

بازیگران امروز سواد مطالعه ندارند

آتش تقی پور در اکران خصوصی فیلم سینمایی حریر

بازیگر فیلم «خروج» گفت: بازیگر با مطالعه داشته باشد، باید شعر بخواند و بتواند آن شعر را به صورت تاثیرگذاری برای دیگران بیان کند، چند درصد از بازیگران امروز می‌تواند یک بیت شعر بخوانند؟، چند درصد از این بازیگران کتاب می‌خوانند و به ادبیات آشنایی دارند؟ به نظر من سواد از هر چیزی برای بازیگر واجب‌تر است.

به گزارش سینماپرس، آتش تقی‌پور در گفت‌وگو با میزان، پیرامون علاقه بسیاری از جوانان برای حضور در عرصه بازیگری گفت: از نظر من که بازیگری شغل محسوب نمی‌شود پس توصیح من به جوانان این است که به هیچ وجه سمت بازیگری نروند، زیرا آینده خوبی در انتظارشان نخواهد بود.

وی در همین راستا ادامه داد: بازیگری راه بسیار دشواری است و عده بسیار محدودی می‌توانند در این راه موفق شوند، از طرفی در صورت موفقیت و بازیگر شدن هم هیچ تضمینی برای اینکه بتوانند از طریق بازیگری امرار معاش کنند وجود ندارد.

جوانان به هیچ وجه سمت بازیگری نروند/زرق برق بازیگری دروغی بیش نیست/////////////////سه شنبه

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» مطالعه و سواد را مهمترین شاخصه یک بازیگر دانست و اذعان کرد: بازیگری فقط ادا کردن چند دیالوگ نیست، روی صحنه رفتن تئاتر و یا جلوی دوربین ایستادن نیست، برای استمرار موفقیت در بازیگری به سواد و آگاهی نیازمند هستیم، زیرا در غیر این صورت به راحتی از چرخه روزگار حذف می‌شویم.

وی آشنایی به ادبیات و شعر را لازمه هر بازیگر دانست و اضافه کرد: بازیگر با مطالعه داشته باشد، باید شعر بخواند و بتواند آن شعر را به صورت تاثیرگذاری برای دیگران بیان کند، چند درصد از بازیگران امروز می‌تواند یک بیت شعر بخوانند؟، چند درصد از این بازیگران کتاب می‌خوانند و به ادبیات آشنایی دارند؟ به نظر من سواد از هر چیزی برای بازیگر واجب‌تر است.

بازیگر سریال «ستایش» در همین رابطه تاکید کرد: حضور جوانان در عرصه بازیگری ایرادی ندارد، در اصل جای ما را نمی‌گیرد، اما صحبت من با جوانان این است که به دنبال کاری بروند که بتوانند از آن طریق پول در بیاورند. بازیگری پولی برای آن‌ها نمی‌آورد و بدون شک آینده‌شان را به خطر می‌اندازد.

وی وضعیت معیشت بازیگران را نامناسب خواند و افزود: شاید برخی به خاطر بیکاری وارد بازیگری می‌شوند، آن بحثش جداست، اما اگر دنبال کار می‌گردید این حرفه شغل محسوب نمی‌شود، زیرا ما با این همه تجربه نان نداریم بخوریم. شاید جوانان به توصیه پیشکسوتان توجهی نکنند، زیرا زرق و برق بازیگری چشمشان را گرفته باشد، اما واقعیت چیز دیگری است.

بازیگر سریال «معمای شاه» ادامه داد: توصیه من به جوانان این است که به حرف بزرگترهای خود گوش کنند، ما صلاح آن‌ها را می‌خواهیم، حال اگر با علم بر تمامی مشکلات می‌خواهند بازیگر شوند ایرادی ندارد، اما حداقل با سواد و آگاهی وارد این عرصه شوند.

این که حاتمی‌کیا کارگردان خروج است برای دیدن آن کافی است/ در سینما ...

وی درباره اکران آنلاین و سینما ماشین فیلم سینمایی «خروج» اذعان کرد: از نظر من این شیوه از اکران نوآوری بسیار جذابی در سینمای ایران است، اکران فیلم سینمایی «خروج» به صورت آنلاین و همین طور سینما ماشین نشان می‌دهد که سازندگان این اثر افکار اقتصادی خوبی دارند، زیرا مطئمنا این شیوه مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.

تقی‌پور درباره تماشای آثار سینمایی همزمان با قرنطینه خانگی اذعان کرد: به نظر من اکران فیلم سینمایی خروج به صورت آنلاین و سینما ماشین دو مزیت ویژه دارد، اول اینکه مردم در ایام کرونا و اوقاتی که در قرنطینه هستند می‌توانند همچنان آثار روز سینما را دنبال کنند، از طرفی فیلم ساخته شده توسط فیلمساز به موقع اکران شده و نوعی به مرور زمان و چرخه طولانی مدت اکران بیات نمی‌شود. به شخصه اقدام ابراهیم حاتمی‌کیا را ستایش می‌کنم، زیرا کار بزرگی را در سینمای ایران انجام داده است.

وی درباره آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی را داشته‌ام، اما واقعیت امر با شرایط موجود، نقش‌ها و دستمزدها، آدم اگر سر یک پروژه نرود شرافتمندانه‌تر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.