دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

علی پویان:

تئاتر از ریل خود خارج شده است

علی پویان

سینماپرس: علی پویان مدرس و کارگردان تئاتر معتقد است شرایط پیش آمده کرونایی باعث شده تا تئاتر از ریل خود خارج شده و دولت در این شرایط به جای کسر مالیات باید تمام قامت از تئاتر حمایت کند.

به گزارش سینماپرس، علی پویان مدرس و کارگردان تئاتر ایران درباره کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از اجراهای تئاتر در دوران پساکرونا، به مهر گفت: کسر ۹ درصد مالیت بر ارزش افزوده از اجراهای تئاتری داستان عجیبی است. چند سال پیش هنر تئاتر از مالیات بخشودگی گرفته بود ولی متأسفانه این امر نادیده گرفته شده است.

وی یادآور شد: تئاتر پیش از کرونا در رکود بود و کرونا نیز بار مضاعفی در این خصوص شد. بعد از پایان دوران کرونایی و با احیای اجراهای تئاتری باید زمان زیادی صرف شود تا بار دیگر مخاطب تئاتر را در سبد فرهنگی خود قرار دهد.

پویان ادامه داد: در شرایط کنونی دولت باید کمک کند تا تئاتر بار دیگر روی پای خود بایستد نه اینکه با کسر مالیات بر ارزش افزوده و مسائلی از این دست، تئاتر را ضعیف تر کند.

این مدرس تئاتر تأکید کرد: دولت باید کسر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوه از تئاتر را لغو کند و به جای کسر مالیات به تئاتر سوبسید بدهد.

کارگردان نمایش «گالیله» معتقد است شرایط کرونایی باعث شده تا تئاتر از ریل خود خارج شود و به همین دلیل دولت باید از تئاتر حمایت تمام قامت کند تا به مسیر خود بازگردد.

پویان در پایان سخنان خود متذکر شد: دولت باید در زمینه کسر مالیات بر ارزش افزوده از تئاتر بازنگری کند در غیر اینصورت در دوران پساکرونا هنرمندان و گروه های تئاتری گرفتار ناامیدی و بی انگیزه گی می شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.