شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

معاون امور فرهنگی هنری شهرداری تهران:

می‌توان به بازگشایی سینماها در عید فطر امیدوار بود

عباس سجادی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در هفدهمین نمایشگاه و جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها

سینماپرس: معاون امور فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: من موافق بازگشایی سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عید سعید فطر به بعد هستم، در حال حاضر بیماری کرونا مسیر بهتری را در پیشگیری طی می‌کند و می‌توان به بازگشایی سینماها در تاریخ احتمالی عید فطر امیدوار بود.

به گزارش سینماپرس، عباس سجادی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون تصمیمات صورت گرفته برای بازگشایی سینماهای کشور گفت: در حال حاضر ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در کشور مشغول به فعالیت است، این نامگذاری نشان دهنده آن است که یک نهاد و مجموعه باید در مورد این مسائل تصمیم گیری کند، از نظر من در شرایط فعلی برای بازگشایی سینماها نیازمند تصمیم گیری متمرکزی هستیم زیرا برنامه ریزی استاندارد نیازمند عبور از شرایط فعلی است.  

وی در همین راستا ادامه داد: از سویی بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد و شاهد آن هستیم که تمام دنیا را تهدید کرده است، از نظر من مرجع اصلی سیاست گذاری در قبال بازگشایی سینما وزارت بهداشت کشور و نهادهای تابعه هستند، تمامی اهالی سینما و سینماداران باید تابع این تصمیمات و پروتکل های الحاقی از سوی این نهادها باشند.  

تعطیلی سه ماهه سینماها، توفیقی اجباری برای تغییری عظیم/////////////////سه شنبه

معاون امور فرهنگی هنری شهرداری تهران تنها راه برای بازگشایی سینماها را اینگونه شرح داد: بدون شک بازگشایی سینماها تنها با تبعیت از پروتکل‌های وزارت بهداشت امکان پذیر است، در حال حاضر نباید تصمیمات کارنشده گرفت و به قول معروف وقت آن نیست که هر فرد ساز خود را بنوازد زیرا گاهی یک تصمیم غلط در چنین شرایطی می‌ تواند سلامت جامعه را به خطر بیندازد.  

رئیس سابق فرهنگسرای نیاوران تخطی از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا را نادرست خواند و اظهار کرد: من معتقدم که دستورات ستاد ملی مبارزه کرونا باید برای همه لازم الاجرا باشد و در این زمینه هیچکس بنا به صلاح خود تصمیمی نگیرد.

لزوم پرداخت به «خلیج فارس» در تمامی عرصه‌های فرهنگی و هنری

سجادی درباره احتمال بازگشایی سینماها در پایان ماه مبارک رمضان تصریح کرد: من موافق بازگشایی سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عید فطر به بعد هستم، در حال حاضر بیماری کرونا مسیر بهتری را در پیشگیری طی می کند و می‌توان به بازگشایی سینماها در تاریخ احتمالی عید فطر امیدوار بود.

این مسئول هنری در همین رابطه خاطرنشان کرد: اگر بازگشایی سینماها بخواهد این مسیر را منحرف کند این اتفاق بدون شک درست نیست، طبیعتا با تمهیدات صورت گرفته اگر سینماها با رعایت نکات بهداشتی بازگشایی شوند می توانیم شاهد بازگشت این هنر به چرخه طبیعی خود باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.