سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

حامد عنقا:

سریال «آقازاده» سخت‌ترین کار زندگی‌ام است

سریال آقازاده

سینماپرس: تهیه کننده و نویسنده مجموعه تلویزیونی «آقازاده» با بیان اینکه منتظر اعلام وزارت ارشاد و ستاد ملی کرونا هستیم تا «آقازاده» را آماده نمایش کنیم، گفت: این سریال سخت‌ترین کار زندگی‌ام است.

به گزارش سینماپرس، حامد عنقا درباره تازه ترین فعالیت خود، اظهار داشت: آقازاده سخت ترین تولید من بوده است.  شکل حضورم در پروژه هایی که به عنوان طراح و نویسنده حضور دارم، در عرصه تولید فرق می کند و عنوان طراح به این معناست که محصول را طراحی می کنم نه قصه و در انتخاب بازیگران، عوامل، موسیقی و تدوین و صداگذاری هم پا به پای کارگردان هستم. این موضوع بعد از اینکه وارد تهیه کنندگی شدم چند برابر شد.

وی تاکید کرد: آقازاده از تمام کارهای من در این سال‌ها حتی سریال تاریخی نردبام آسمان، سخت تر بود؛ هم موضوع سختی داشت و هم من برای اولین بار تصمیم گرفتم شکل خاصی از روایت را تجربه کنم. این جنس روایت و استانداردی که برای خودمان تعریف کردیم، سختی کار را بیشتر کرد.  

در این سال‌ها سریال‌های زیادی در شبکه نمایش خانگی تجربه شد و من بعد از ۱۰ سال به این مدیوم برمی گشتم و فکر می کردم حق این باشد که اگر دوباره به این شبکه برمی گردم متفاوت و از جنس دیگری باشد. تهیه کننده آقازاده افزود: مسئله درباره بهتر و بدتر بودن نیست و ادعایی در این خصوص نداریم و تمرکزمان روی متفاوت بودن و حفظ کیفیت است. طراحی کار متفاوت چند ماهی طول کشید. کار متفاوت ابزار متفاوت می خواهد.  

به گفته وی جنس تولید متفاوت می خواهد و بازیگرهای متفاوت می طلبد. ما سعی کردیم ترکیب خیلی خاصی از بازیگران را کنار هم بنشانیم؛  امیر آقایی،  نیکی کریمی، کامبیز دیرباز، مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، امین تارخ، ثریا قاسمی، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، حتی محمدحسین لطیفی.  آقازاده پربازیگرترین کاری است که در این سال‌ها داشتم و وقتی بازیگرانی در این طراز داریم جنس تولید و شکل کار فرق می کند.

فقط دو سه هفته از تصویربرداری مانده بود؛ اما سلامتی گروه اولویت داشت

عنقا با اشاره به اینکه پیش تولید آقازاده از اردیبهشت ماه ۹۸ آغاز شد، ادامه داد: سپس وارد تولید شدیم و تا همین ماجرای کرونا یعنی ۶، ۷ اسفند کار ادامه داشت. در ادامه هم طبیعی بود سلامتی گروه و تک تک بچه ها نسبت به ادامه کار برایم در اولویت باشد. حالا کمتر از ۱۰ درصد کار باقی مانده است و شاید طی دو سه هفته اگر تصویربرداری می کردیم کار به انتها می رسید اما حق این بود که کار را تعطیل کنیم.

منتظر اعلام وزارت فرهنگ و ستاد ملی کرونا هستیم 

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی ادامه کار کلید خواهد خورد، توضیح داد: این روزها کارهای پیش تولید را برای فیلمبرداری مجدد انجام می دهیم. فکر می کنم دو سریال در شبکه نمایش خانگی است که زیر ۱۰ درصد از کارشان مانده و آقای طباطبایی نژاد هم اعلام کردند آقازاده و قورباغه چنین وضعیتی دارند. اما ادامه کار پروتکلی دارد که باید از طرف وزارت ارشاد اعلام شود تا نهایت مراقبت برای سلامتی اعضای گروه وجود داشته باشد و ریسکی برای سلامتی شان به وجود نیاید. بنابراین منتظریم تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ملی کرونا این موضوع اعلام شود.  

نویسنده آقازاده درباره زمان پخش این سریال خبر داد: در شرایطی که فکر نمی کردیم ویروس منحوس کرونا دامان ما را هم آلوده کند، می خواستیم با آغاز ماه مبارک پخش کار را شروع کنیم. اکنون هم تلاش می کنیم در نزدیک ترین زمان به نتیجه برسیم. بیش از ۹۰ درصد کار ضبط شده اما از آنجا که ما فیلمبرداری را به صورت رج زدن جلو بردیم، هنوز باید سکانس هایی را بگیریم تا قسمت‌های یک تا ۱۰ سریال را تکمیل کنیم. فکر می کنم از یک هفته ۱۰ روز بعد از اینکه فیلمبرداری مان را شروع کنیم با هماهنگی وزارت فرهنگ و اخذ پروانه نمایش بتوانیم پخش سریال را آغاز کنیم.

امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ و امین حیایی،  کامبیز دیرباز و نیکی کریمی، با حضور افتخاری محمدحسین لطیفی بازیگران آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی هستند که برای پخش از شبکه نمایش خانگی آماده می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.