سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

بحران کرونا و انفعال مدیران سازمان سینمایی/۵

قنبری: شیوع ویروس کرونا می تواند تلنگری جدی بر مدیران و سینماگرانی باشد که همچنان به روش های منسوخ شده در تولید و عرضه آثار پایبند هستند/ سینماگران بیچاره شده اند!

رهبر قنبری

سینماپرس: رهبر قنبری کارگردان سینما در خصوص بحران کرونا، بیکاری گسترده سینماگران و انفعال مدیران سینمایی برای توجه به وضعیت بد معیشتی هنرمندان گفت: بحران کرونا ثابت کرد نگاه قدیمی و فناتیک به سینما چقدر می تواند باعث خسران به عرصه فرهنگ و هنر و زندگی سینماگران شود؛ شیوع ویروس کرونا می تواند تلنگری جدی بر مدیران و سینماگرانی باشد که همچنان به روش های منسوخ شده و قدیمی پایبند هستند، بنده معتقدم مدیران و سینماگران باید روش عرضه و تولید فیلم را تغییر دهند و وابستگی شان را از روش ها و مدل های قدیمی کم کنند تا ما بتوانیم از این بحران جدی که امکان دارد سال ها به طول بینجامد عبور کرده و سینمای مان را آنطور که شایسته عصر امروز است بروزرسانی کنیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «فصل بلوغ» و «پرنده باز کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده مدت ها قبل از شیوع بیماری جهانی کرونا این پیش بینی را کرده بودم که ادامه حیات سینما به شکل قبلی کاری به شدت دشوار است و مدیران باید تدبیری جدی برای تغییر روش های برای اداره هنرهفتم باشند.

این سینماگر ادامه داد: بنده در این رابطه مقالات متعددی را نوشتم و چکیده این مطالب را برای برخی مدیران سینمایی مانند آقایان تابش، انتظامی و... ارسال کردم اما متأسفانه هیچ یک از آن ها پیش بینی های بنده را جدی نگرفتند و همین جدی نگرفتن شان باعث شد که امروزه سینما و سینماگران کشور با مشکلات پیچیده ای روبرو شوند.

قنبری در همین راستا با بیان اینکه مدیران سینمایی سوادشان اندازه معاش سیاست روز است و هیچ آینده نگری ندارند اظهار داشت: متأسفانه این معضل اساسی نه تنها در بین مدیران سینمایی که در بین سینماگران هم به شدت مشهود است؛ ما هیچ افقی را برای بهبود و رشد سینمای کشور در نظر نگرفته ایم و همواره به کهنه کلیشه های قدیمی وابسته ایم و همین باعث شده تا مسأله ای مانند کرونا ما را در یک بلاتکلیفی بگذارد.

وی متذکر شد: شکل تولید و عرضه فیلم با سرعت سرسام آور در دنیا در حال تغییر و عوض شدن است اما ما به همان مدل های قدیمی وابسته هستیم که به درد عصر امروز نمی خورند. ورود عناصر دیجیتال در پخش و تولید مهمترین اتفاق است و مدیران باید به این مسأله واقف باشند که پول حلال مشکلات سینما نخواهد بود و آن ها باید تدبیری اساسی برای بهبود کیفی آثار داشته باشند و اندیشه های خود را فاخر کنند.

این فیلمساز خطاب به مدیران سینمایی و فرهنگی کشور اظهار داشت: آقایان شما عقل را به اندازه معاش روزانه تان برندارید! مدیر سینمایی باید آینده نگر باشد و تلاش جدی برای دستیابی به اوضاع مطلوب در سینما کند.

کارگردان فیلم های سینمایی «عروسی حسین» و «روییدن در باد» در بخش دیگری از اظهارات خود توجه به VOD ها را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: دیگر دوران سالن های سینما به سرآمده، امروزه نگاه مدیران سینمایی در دنیا به سالن سازی و گسترش سالن های سینما نیست! امروزه ما باید خودمان را با تکنیک های روز جلو ببریم.

وی سپس با اشاره به اکران آنلاین برخی فیلم های سینمایی در VOD اشاره کرد و گفت: باعث تأسف است که برخی افراد با تکیه زدن بر عناصر سیاسی و قدرت می خواهند جلوی دیگران را سد کنند؛ این باعث تأسف است که در زمان بحران کرونا برخی جنجال ها سر این بود که اول فیلم «طلا» در VOD ها پخش شود یا فیلم «خروج»! این اتفاق در حالی است که می توان همزمان هزاران فیلم را در VOD ها عرضه کرد و مردم قطعاً از آثاری استقبال می کنند که کیفیت بالاتری داشته باشند.

قنبری در خاتمه اظهاراتش افزود: متأسفانه سینماگران امروز بیچاره تر از هر زمان دیگری شده اند و نیاز است که مدیران سینمایی تدبیری جدی برای رفع بحران از زندگی آن ها باشند.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۵:۳۴
    0 0
    تیتر رهبر قنبری: مدیر سینمایی باید آینده نگر باشد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.