دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

ادعای جالب مسئول بررسی ضرر و زیان‌های کرونایی تئاتر؛

خسارت زیادی به اهالی تئاتر وارد نشده است

احمد مسجد جامعی و اتابک نادری و ایرج راد در جشن چهل و پنجمین سالگرد تأسیس تماشاخانه سنگلج

سینماپرس: مسئول بررسی وضعیت کرونایی در تئاتر گفت: هیچ برآوردی از میزان خسارات وارده بر تئاتر صورت نگرفته است، از نظر ما که خسارات چندانی وارد نشده و ضرر زیادی هم به گروه‌ها وارد نشده است، حال باید بگذاریم زمان بگذرد و شرایط به حالت طبیعی باز گردد تا بتوانیم در مورد این مسائل بیشتر صحبت کنیم.

به گزارش سینماپرس، اتابک نادری در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: من هم مثل بسیاری از بازیگران تئاتر و سینما طی ماه‌های گذشته و بعد از شیوع کرونا در خانه بوده‌ام، من به نوعی بازنشسته محسوب می‌شوم و سر کاری نبوده‌ام.

مسئول بررسی شرایط و ضرر و زیان‌های گروه‌ها و تماشاخانه‌های خصوصی در وضعیت کرونایی پیرامون آخرین اقدامات صورت گرفته توسط این کارگروه افزود: واقعیت امر هنوز هیچ تصمیم خاصی صورت نگرفته و ما هم در همین راستا اقدام خاصی را انجام نداده‌ایم.  

فیلمبرداری فصل سوم سریال «بچه مهندس» ادامه دارد/تماشاخانه‌های تئاتر همچون تالار عروسی شده‌اند

وی درباره برآورد هزینه‌ها و خسارات وارده به گروه‌های نمایشی اظهار کرد: هیچ برآوردی صورت نگرفته است، از نظر ما که خسارات چندانی وارد نشده و ضرر زیادی هم به گروه‌ها وارد نشده است، حال باید بگذاریم زمان بگذرد و شرایط به حالت طبیعی باز گردد تا بتوانیم در مورد این مسائل بیشتر صحبت کنیم.  

گفتنی است اظهارات فوق از سوی اتابک نادری به عنوان مسئول بررسی شرایط و ضرر و زیان‌های گروه‌ها و تماشاخانه‌های خصوصی در وضعیت کرونایی در صورت رخ می‌دهد که اکثریت تماشاخانه‌های خصوصی تئاتر اعلام ورشکستگی کرده و از لحاظ مالی در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.  

شروع به کار برخی پلاتوهای تمرین تئاتر بدون هماهنگی/زمان بازگشایی سالن‌های تئاتر هنوز مشخص نیست

این در حالی است که چندی پیش قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت جبران مالی گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری متضرر در شرایط بحرانی پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا توسط دولت گفت: بسته فرهنگی حمایتی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دولت ارائه شده که طی آن به وضوح وضعیت تضرر تئاتر در شرایط بحرانی پیش آمده نیز دیده شده است. منتظریم ببینیم که دولت در این خصوص چه اقدامی را انجام می‌دهد.

آشنا ادامه داد: به منظور اینکه این بررسی به صورت یکپارچه و در ارتباط منسجم با معاونت هنری، اداره کل هنرهای نمایشی، تماشاخانه‌ها و گروه‌های تئاتری در سراسر کشور انجام شود و همه با یک مسئول مشخص در ارتباط باشند، آقای اتابک نادری را به عنوان مسئول بررسی دقیق وضعیت گروه‌ها و تماشاخانه‌های تئاتری در دوران کرونایی پیش آمده انتخاب کردیم.

زمان بازگشایی سالن‌های تئاتر هنوز مشخص نیست/هرگونه فعالیت تئاتری در پلاتوهای تمرین تخلف محسوب می‌شود/////////////////////یکشنبه

محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی نیز هفته گذشته طی گفت‌وگویی با میزان درباره جبران خسارات وارده بر اهالی تئاتر اظهار کرد: مرکز هنرهای نمایشی و در راس آن قادر آشنا ریاست این مرکز تمامی پیش بینی‌های لازم پیرامون جبران خسارات وارده بر اهالی تئاتر را کرده است. قرار بر این است که بسته حمایتی ویژه برای اهالی تئاتر در نظر گرفته شود.

حسن‌زاده در همین رابطه خاطرنشان کرد: این طرح حمایتی طی یک نامه از سوی مرکز هنرهای نمایشی به وزارت ارشاد ارسال شده است، بنابراین اگر اتفاقی بیفتد مبتنی بر درخواست ما خواهد بود، البته در نهایت چگونگی عمل کردن به این طرح با تصمیم گیری قادر آشنا پس از قبول آن توسط وزارت ارشاد به اطلاع همگانی خواهد رسید.

اظهارات ضد و نقیض رییس مرکز هنرهای نمایشی و اتابک نادری نشان می‌دهد که این مرکز همچنان در تامین بودجه برای پرداخت خسارات وارده دچار مشکل بوده و برنامه ریزی منسجمی برای حل مشکلات اخیر تئاتر ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.