سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

زمزمه‌هایی از حذف شورای پروانه ساخت/۵

سیدزاده: امروزه در سینما شاهد ترویج بی بندوباری، از هم گسیختگی اخلاق و فرهنگ ایرانی-اسلامی هستیم

سیدسعید سیدزاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما گفت: امروزه در سینما شاهد ترویج بی بندوباری، از هم گسیختگی اخلاق و فرهنگ ایرانی-اسلامی هستیم و آزادکردن پروانه ساخت به صورت انحصاری برای عده ای تهیه کننده خاص باعث ولنگاری بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر خواهد شد و عده ای یاغی بیش از پیش سینمای جمهوری اسلامی ایران را به بیراهه، ابتذال و انحطاط خواهند کشاند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خداحافظ رفیق» و «مرزی برای زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به خدا پناه می برم از شر شیطان رانده شده!؛ واقعاً در ابتدای کلامم جز این مطلب چیز دیگری نمی توانم بگویم چرا که این اتفاقات و این تصمیمات بر اساس اخلاق مداری و ترویج روحیه خودباوری ملی و ارزش های اسلامی نیست!

وی ادامه داد: کسانی که طرح چنین نظام نامه ای را ارائه داده اند به مثابه آدم های مغروقی هستند که دست به هر کاری می زنند تا بتوانند خود را نجات دهند اما بیش از گذشته در گرداب گرفتار می شوند. رفتار آقایان به هیچ عنوان عقلانی و حساب شده نیست! ما به هیچ عنوان در حکومت اسلامی و در حوزه مهم فرهنگی و هنری نباید بر اساس کمیت تصمیم گیری کرده و جلو بریوم.

سیدزاده با تأکید بر اینکه اگر قرار است پروانه ساخت حذف شود تنها تهیه کنندگان متعهد، انقلابی و ولایتمدار باید در تولید ساخت آثار سینمایی آزاد باشند اظهار داشت: مسئولان سینمایی می توانند تنها تهیه کنندگانی را که اخلاق و انسانیت را می فهمند، شناخته شده اند و هیچ یک از آثارشان سرشار از ابتذال، لودگی، سیاه نمایی و امثالهم نبوده را از دریافت پروانه ساخت معاف کنند. تنها تهیه کنندگانی که اهل تخریب اذهان عمومی و افکار اجتماعی نیستند باید این فرصت را بیابند و هرگز نباید به تهیه کنندگانی که فیلم های مبتذل، تلخ و سیاه تولید کرده اند اجازه داد که بدون پروانه ساخت دست به تولید اثری بزنند.

این سینماگر تصریح کرد: متأسفانه امروزه تهیه کنندگان و سینماگران انقلابی و مومن و ولایتمدار در سینما بسیار محدود شده اند و به همین علت آنچه در سینما شاهد هستیم جز ولنگاری و بی بندوباری و از هم گسیختگی و فشل بودن حوزه فرهنگ و هنر که دامان همه را گرفته و جامعه را دیوانه کرده و به بیراهه کشانده، چیز دیگری وجود ندارد!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب به خیر فرمانده» و «پنالتی» خاطرنشان کرد: خود شخص وزیر ارشاد هم خوب متوجه است که امروزه چه بی بندوباری در سینمای کشور عارض شده؛ از این رو بیش از این نباید اجازه داد سینمای کشور دست دیوانه و یاغی ها بیفتد. این تصمیمات و این رفتارهای غلط به هیچ عنوان کارشناسی شده نیستند و کسانی بالاتر از مجموعه وزارت ارشاد باید نسبت به این تصمیم گیری ها که کشور را به ویرانی می کشاند ورود کنند چرا که مدت ها است مسئولان وزارت ارشاد همه چیز را به حال خود رها کرده و اثری از فرهنگ ایرانی-اسلامی باقی نگذاشته اند، درست همانچه که در رفتارهای سیاسی مسئولان دولت شاهد هستیم!

سیدزاده تأکید کرد: همه چیز در سینما نشان از یک بحران دارد؛ همین مسأله درجه بندی سنی برای فیلم ها یک فاجعه تمام عیار است چرا که به هر اثر زننده ای اجازه تولید و پخش می دهد و این ها جز وادادگی اخلاقی و تقلید از فرهنگ منحط غرب چیزی نیست!

وی در بخش دیگری از این گفتگو متذکر شد: در کلان جامعه اسلامی باید یک نفر جلوی این بی بندوباری ها را بگیرد. من واقعاً متأسف هستم در جامعه ای که عنوان اسلامی را با خود به یدک می کشد شاهد سینمای بی ارزشی هستیم که به هیچ عنوان شایسته این کشور نیست و این اتفاق از فیلم های سرشار از ابتذال آن کاملاً مشخص است.

این تهیه کننده تصریح کرد: امروزه فیلم های بندوبار برای مسئولان دارای ارزش هستند اما فیلم های ارزشی و فیلمسازان ارزشی همه بایکوت شده اند. من امیدوارم مقام معظم رهبری رأساً دستور دهند تا دست دولت از حوزه فرهنگ و هنر کوتاه شود و خودشان یکی از نزدیکان و معتمدان شان را برای اداره فرهنگ و هنر کشور به کار بگیرند در غیر این صورت همین ته مانده فرهنگ کشور هم به دست این آدم ها تاراج خواهد شد.

سیدزاده در خاتمه اظهاراتش افزود: هرچه سریع تر باید مردم را از دست این مسئولان حوزه فرهنگی و هنری نجات داد در غیر این صورت ما بیش از پیش شاهد سقوط اخلاقیات و انحطاط فرهنگی در کشور خواهیم بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.