یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹

محمد نیک‌بین:

اکران آنلاین فرصتی برای سینماست

محمد نیک بین

سینماپرس: از لحاظ آماری ما سینما کم داریم و حتی در برخی از شهرستان‌ها فقط یک سینمای ۱۰۰ نفره داریم و این بسیار نامطلوب است و حالا هم که اساساً سینماها تعطیل است، اکران آنلاین فرصتی است برای گسترده کردن دامنه مخاطب سینما.

به گزارش سینماپرس، محمد نیک‌بین تهیه‌کننده سینما با بیان این مطلب به «جوان» گفت: قبل از تعطیلی کرونایی سینماها هم آمار مطلوبی از مخاطبان نداشتیم و بسیاری از شهرستان‌ها و شهرهای کوچک سینما ندارند یا اگر هم دارند کیفیت خوب ندارند و برای همین مخاطب رغبت نمی‌کند به سینما برود، بنابراین اکران آنلاین می‌تواند خیلی به فراگیری سینما کمک کند.


تهیه‌کننده «آتش‌بس» و «تسویه‌حساب» گفت: اصلی‌ترین مشکلی که پیشتر شبکه خانگی و حالا هم اکران آنلاین را تهدید می‌کند مسئله قاچاق غیرمجاز محصولات است که از فضای مجازی تا شبکه‌های ماهواره‌ای را دربرمی‌گیرد. وقتی مشکل قاچاق را حل نکنیم نمی‌شود روی بازگشت سرمایه اکران آنلاین حساب باز کرد.


محمد نیک‌بین با اشاره به الگوی جهانی اکران آنلاین گفت: آنچه در جهان رخ می‌دهد محترم شمردن قوانین حق مؤلف و کپی رایت است و اینجا چنین چیزی را نداریم و تا وقتی هم تکلیف کپی رایت معلوم نشود، قاچاق ادامه خواهد داشت و ضرر اصلی به تولیدکنندگان مستقل وارد خواهد شد، وگرنه وابستگان دولت که سودشان را در تولید می‌کنند.


تهیه‌کننده «واکنش پنجم» و «دوزن» خاطرنشان ساخت: به هر حال چاره‌ای نداریم جز اینکه برای تعطیلی‌های طولانی‌مدت سینماها، چاره‌ای بیندیشیم و این چاره بدون قطع کردن ریشه قاچاق محصولات فرهنگی امکان ندارد.


نیک‌بین ابراز امیدواری کرد: اگر وزارت ارشاد در تعامل با وزارت ارتباطات چاره‌ای بیندیشد برای مقابله مستقیم و کاملاً سریع با سایت‌ها و کانال‌های غیرمجاز که فیلم‌ها را بدون اجازه منتشر می‌کنند یقیناً تهیه‌کنندگان هم بیشتر به سمت اکران آنلاین می‌آیند. از آن سو باید یک بار برای همیشه تکلیف شبکه‌های ماهواره‌ای که فیلم‌های ما را نشان می‌دهند، مشخص شود. اگر این دو اتفاق محقق شود یقیناً سودآوری اکران آنلاین چندبرابر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.