شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲

عزت‌الله رمضانی‌فر:

تعطیلی تولیدات سینما معیشت بازیگران را با مشکل روبرو کرده است

عزت الله رمضانی فر در مراسم تشییع پیکر مرحوم «ابراهیم آبادی»

سینماپرس: بازیگر فیلم سینمایی «گاو» گفت: متاسفانه اوضاع بازیگران پیش از این هم خوب نبود، پیشنهادات بسیار کمی وجود داشت و اگر هم پیشنهادی بود اکثرا برای نقش‌های کمرنگ بود. این وضعیت در هفته‌ها و ماه‌های گذشته وخیم‌تر هم شده است.

به گزارش سینماپرس، عزت‌الله رمضانی‌فر بازیگر سینما در گفت‌وگو با میزان، پیرامون مشکلات معیشتی بوجود آمده برای بازیگرا پس از شیوع کرونا گفت: متاسفانه اوضاع بازیگران پیش از این هم خوب نبود، پیشنهادات بسیار کمی وجود داشت و اگر هم پیشنهادی بود اکثرا برای نقش‌های کمرنگ بود. این وضعیت در هفته‌ها و ماه‌های گذشته وخیم‌تر هم شده است. 

وی در همین راستا ادامه داد: از اسفند ماه سال پیش همه پروژه‌های سینما و اکثر پروژه‌های تلویزیون تعطیل شده‌اند، به طور طبیعی همان پیشنهادات اندکی هم که وجود داشت بعد از شیوع کرونا کاملاً متوقف شد و به نوعی بازیگرانی که سخت معیشت خود را سپری می‌کردند اوضاعشان بدتر از قبل هم شد.

بازیگر فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» بازیگری را شغلی بدون پشتوانه خواند و اظهار کرد: یک بازیگر شغلش تنها و تنها بازیگری است، وقتی بازیگری برای سه ماه نقشی نداشته و قراردادی نبسته باشد بدون شک مشکلات فراوانی را متحمل خواهد شد. طی سه ماه گذشته بازیگران وضعیت بسیار سختی را از لحاظ مالی تجربه کرده‌اند. 

وی با اشاره به امکان بازگشایی اماکن فرهنگی در ماه آینده اظهار کرد: امیدوارم وضع هرچه سریعتر به حالت عادی باز گردد تا بتوانیم دوباره شاهد آغاز تولیدات باشیم، بازیگری برای ما اتفاق بزرگی است، تمام بازیگری به دستمزد و قرارداد ختم نمی‌شود، وقتی یک بازیگر کم کار و یا بیکار می‌شود از لحاظ روحی هم مشکلات فراوانی را تجربه می‌کند. 

بازیگر فیلم سینمایی «گاو» در همین رابطه اضافه کرد: از نظر من بازیگران پیشکسوت به حمایت مسئولین فرهنگی و سینمایی نیاز دارند، این بازیگران همچون بسیاری از بازیگران پرکار که دستمزدهای بالا می‌گیرند نیستند پس نمی‌توانند برای چندین ماه بیکاری گذران زندگی کنند. 

رمضانی‌فر با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی پس از شیوع کرونا خاطرنشان کرد: شخص من طی این ماه‌ها در خانه بودم و سعی کردم تا می‌توانم نکات بهداشتی را رعایت کنم اما حال که سه ماه گذشته باید یادمان باشد که نباید به یکباره همه چیز را فراموش کنیم، ما همچنان نیازمند آن هستیم که تمامی نکات ایمنی و بهداشتی را با تمام قوا رعایت کنیم. 

*میزان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.