دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

دروغ پراکنی و حاشیه سازی در سینما/۳

الماسی: نهادهای ناظر نسبت به فرهنگ سوداگری در سینما ورود کنند

جهانگیر الماسی

سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما در پی فرافکنی، حاشیه سازی و تخریب های پی در پی رئیس هیأت مدیره خانه سینما گفت: چه بهتر از این که نهادهای مرتبط با جرایم اقتصادی و... همین حالا به مسأله گردش مالی در سینمای کشور ورود کنند و ببینند فسادها نشأت گرفته از کجاست.

کارگردان فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده حرف ها و ادعاهای آقای اسعدیان را به فال نیک می گیرم چرا که ایشان به مسأله فساد مالی در سینما اشاره کردند. خوب چه بهتر از این که نهادهای مرتبط با جرایم اقتصادی و... همین حالا به مسأله گردش مالی در سینمای کشور ورود کنند و ببینند فسادها نشأت گرفته از کجاست!

وی ادامه داد: در این شرایط بحران کرونا، نابسامانی اقتصادی و مضیقه ای که ملت شریف ایران اسلامی در این حالت تلخ و شکنجه آور گرفتار شده اند؛ در زمانه ای که بخش عمده ای از اهالی سینمای کشور بیکار و خانه نشین شده و حتی از پس تأمین معاش روزانه خود برنمی آیند باید مشخص شود چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ! به هر حال باید از یک جایی دم موش دزد را گرفت و مبارزه با فساد و زشتی و دروغ را شروع کرد!

این سینماگر پیشکسوت با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد تحقیق نشده و بی سند علیه دیگران ادعا کرده و حرف بزند تصریح کرد: ما باید به آیین نامه و قانون مندی در ساحت ارتباطات حرفه ای برسیم. اگر امروزه به رفتار ما انتقادی می شود نباید آن را به گردن دیگران بیندازیم و بخواهیم خودمان را از گناه مبری کنیم!

بازیگر فیلم سینمایی «افسانه آه» و «خروج» در بخش دیگری از اظهارات خود با تأکید بر اینکه قوه قضائیه، انجمن وکلای مستقل و... نسبت به فرهنگ سوداگری در سینما ورود کنند متذکر شد: فرهنگ سوداگری در حوزه فرهنگی و هنری کشور بیداد می کند. بی تردید باید برنامه های مالی نهادهای دولتی بررسی شود. این حق هنرمندان و سینماگران است که بدانند پول هایی که متعلق به بیت المال است و باید برای بهبود و ارتقای سطح کیفی سینما و فرهنگ مصرف شده و یا صرف رفاه و تأمین معاش آن ها شود به درستی مصرف می شود یا خیر؟

وی در پایان این گفتگو افزود: در این دوران کرونایی خیلی خوب است که آقای اسعدیان خودشان باب این حرف ها را باز کردند. خیلی خوب است که ما به مشکلات این چنینی در سینما که اسباب کمی و کاستی های فراوان شده رسیدگی کنیم و ببنیم سرمنشأ درد و مشکلات و گرفتاری ها کیست؟

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.