سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

سیدمسعود اطیابی:

تنها امید مردم تلویزیون و برنامه‌هایش است/مسئولیت سنگینی را بر دوش خود احساس می‌کردیم

سریال کامیون

سینماپرس: کارگردان سریال «کامیون» گفت:‌ مصمم شدیم با وجود تمام سختی‌ها برای احترام به مخاطب، کارمان را در زمان مقرر به اتمام برسانیم.

به گزارش سینماپرس، «سیدمسعود اطیابی» کارگردان سریال کامیون در گفت و گو با فارس، با اشاره به شرایط دشوار ساخت این سریال در روزهای کرونایی گفت: اکثر تصویربرداری ما در شرایطی انجام شد که کشور درگیر ویروس کرونا بود و بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی به تعطیلی کشیده شده بود. به همین دلیل شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم چرا که علاوه بر توجه به نکات فنی ساخت سریال باید وقت زیادی را صرف ضدعفونی کردن لوکیشن‌ها و تجهیزات می‌کردیم. این کار باعث شد تا هر جلسه تصویربرداری با ۲-۳ ساعت تاخیر آغاز شود که موجب طولانی‌تر شدن روند تصویربرداری‌مان شده بود. همچنین باید دقت می‌کردیم که از حضور در محیط‌های آلوده دوری کنیم تا سلامتی کسی به خطر نیفتد.

وی اضافه کرد: تصویربرداری سریال کامیون در دو شهر تهران و انزلی بود و به همین دلیل مسافرتی طولانی را در این شرایط تجربه کردیم که کار را برایمان بسیار سخت‌تر می‌کرد. همچنین بسیاری از لوکیشن‌های ما خارج از فضای آپارتمانی معمول بود و با توجه به انجام کار در فضای آزاد، رعایت تمام نکات بهداشتی و حفظ سلامت همه عوامل و بازیگران مهم و حیاتی بود. علاوه بر این به دلیل محدودیت‌هایی که این بیماری برایمان به وجود آورده بود و باید از تجمعات جلوگیری می‌کردیم تا مبادا آسیبی به بازیگران، هنروران و مردم برسد، بسیاری از سکانس‌هایی که نیاز به هنرور داشت به بازیگران اصلی سپرده شد و بسیاری از صحنه‌هایی که مردم باید حضور می‌داشتند نیز از دست رفت.

اطیابی با اشاره به انگیزه بالای عوامل برای اتمام کار در زمان مقرر گفت: نکته مهمی که وجود دارد این است که همه عوامل و بازیگران علیرغم شرایط دشوار کاری که وجود داشت با انگیزه بسیاری زیادی سرکار حاضر می‌شدند چرا که هدفمان سرگرم کردن مردم بود و می‌خواستیم در روزهای سخت کرونایی اوقات مفرحی را برایشان رقم بزنیم. نوروز امسال بسیار متفاوت با سال‌های گذشته بود و با توجه به درخواست اکید مسئولین برای خانه‌نشینی، بسیاری از سفرهای نوروزی مردم و دید و بازدیدهای عید لغو شد. در این زمان تنها امید مردم تلویزیون و برنامه‌هایش بود؛ از همین منظر مسئولیت سنگینی را بر دوش خود احساس می‌کردیم.

کارگردان سریال کامیون تاکید کرد: از همان روز اول که زمزمه‌های بیماری کرونا و تعطیلی تصویربرداری‌ها به گوش می‌رسید مصمم شدیم که با وجود تمام سختی‌ها کارمان را در زمان مقرر به اتمام برسانیم چرا که معتقد بودیم ناتمام گذاشتن سریال حال خوب مخاطبمان را خراب می‌کرد. بر همین اساس در هر جلسه تصویربرداری تمامی نکات بهداشتی رعایت می‌شد و همه عوامل و بازیگران کنترل می‌شدند. خوشبختانه هیچ آسیبی به هیچ کدام از بازیگران و عوامل سریال نرسید و با سلامتی کار را به پایان رساندیم.

او در پایان ضمن تشکر از کادر پزشکی کشورمان که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، گفت: این روزها کادر درمانی و پزشکی در بیمارستان‌ها مشغول خدمات‌رسانی به بیماران هستند و برای حفظ جان هم‌وطنان‌مان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند. به نظرم بی‌انصافی است که از آنان تشکر نکنیم و زحمات‌شان را یادآور نشویم. همچنین تعدادی از کادر درمانی جان خود را در مبارزه با این ویروس از دست دادند و به شهادت رسیدند که باید یادشان را گرامی بداریم و برای خانواده‌های داغدارشان از خداوند متعال طلب صبر کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.