سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

محسن اسلام‌زاده:

سراغ گلوگاه‌های مفاسد اقتصادی رفته‌ام

محسن اسلام زاده

سینماپرس: محسن اسلام‌زاده کارگردان مجموعه مستند «سرطان اجتماع» بیان کرد این مستند ۱۰ گلوگاه مفاسد اقتصادی کشور را بررسی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، محسن اسلام‌زاده مستندساز در گفتگو با مهر با اشاره به جدیدترین پروژه مستند خود گفت: بیش از یک سال است که روی پروژه‌ای ۱۳ قسمتی با نام «سرطان اجتماع» کار می‌کنم که درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

وی بیان کرد: در این مجموعه مستند، به دنبال شناخت ساختارهایی که منجر به فساد می‌شود، هستیم. به‌عنوان مثال در این مستند به موضوعاتی از جمله مناطق آزاد، گمرک، خصوصی‌سازی، قوانین حمایت از افشاگران فساد و قاچاق سوخت پرداخته می‌شود.

این مستندساز تاکید کرد: در هرکدام از قسمت‌های این مجموعه به یک موضوع خاص اشاره می‌شود که کارشناسان درباره آن صحبت می‌کنند. علاوه‌بر آن نیز به مواردی مربوط به موضوع انتخاب شده نیز اشاره می‌شود. به عنوان مثال در قسمت خصوصی‌سازی ابعاد پرونده ماشین‌سازی تبریز را بررسی کردیم که این قسمت توانست از جشنواره فیلم عمار جایزه بگیرد.

وی ادامه داد: کار روی بورس کالا، پتروشیمی نیز از دیگر موضوعاتی است که مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

کارگردان مستند «تنها میان طالبان» اشاره کرد: یک قرارگاهی با نام قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی با همکاری شبکه «ایتان» ۱۰ گلوگاه مفاسد اقتصادی را شناسایی کرده بودند و به شبکه مستند ارائه کردند تا این مستند ساخته شود که تولید این مجموعه مستند به من سپرده شد.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۰ جلسه توجیهی با این مراکز داشتیم تا بتوانیم موضوع‌های مناسبی را برای کار انتخاب کنیم، ساخت این نوع از مستندها بسیار سخت است چرا که فیلمساز باید نسبت به هرکدام از موضوع‌ها مسلط باشد.

این مستندساز اعلام کرد: «سرطان اجتماع» با مشارکت شبکه مستند و مؤسسه اندیشه شهید آوینی در حال تولید است. تا امروز ۸ قسمت از این مجموعه مستند ساخته شده است، این مجموعه روایت محور است و به اتفاق‌هایی که در بخش مفاسد اقتصادی رخ می‌دهد، می‌پردازد. برای هرکدام از قسمت‌های این مجموعه تحقیقات بسیاری انجام شده است و به گونه‌ای ما در این مجموعه به دنبال ریشه‌یابی این اتفاق‌ها هستیم.

از جمله عوامل مجموعه مستند «سرطان اجتماع» می‌توان به تهیه کننده و کارگردان: محسن اسلام‌زاده، نویسنده و راوی: یاسر قدسی، تصویربرداران: سیدمصطفی سیدالحسینی، محمدامین صدیقی مقدم و علی تک روستا، تدوین: علی مؤمن علایی، اصلاح رنگ و نور: آرمین به امید حق، طراحی و ترکیب صدا: محمد حسین ابراهیمی، مجری طرح: مرکز فرهنگی میثاق، تهیه شده در: مؤسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه مستند سیما اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.