شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

راهکار تحقق «جهش تولید» در سینما و تلویزیون/۸

منبتی: برای تحقق جهش تولید در سینما و تلویزیون باید به نیروهای انقلابی و ولایتمدار میدان داده شود نه منافقان و معاندانی که از خارج مرزها هدایت می شوند!

محمدهادی منبتی*

سینماپرس: سیدهادی منبتی کارشناس فرهنگی و مدیرعامل اسبق موسسه تصویرشهر در پی نامگذاری سال ۹۹ به عنوان «جهش تولید» گفت: جهش تولید زمانی درست است که محتوای آثار در راستای تقویت آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی باشد نه اینکه ما در پی افزایش کمی آثار سینمایی و تلویزیونی باشیم.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: مقام معظم رهبری در ادامه شعار سال گذشته که سال رونق تولید بود سال جاری را سال جهش تولید نامگذاری فرمودند؛ در سال گذشته مبحث کمی مورد توجه ایشان بود و امسال مبحث کیفی مورد نظرشان است؛ اصولاً در جهش تولید ما باید بر روی کیفیت تولید توجه و تمرکز داشته باشیم. برای تحقق جهش تولید در سینما و تلویزیون باید به نیروهای انقلابی و ولایتمدار میدان داده شود نه منافقان و معاندانی که از خارج مرزها هدایت می شوند.

وی ادامه داد: برای اینکه شعار مهم جهش تولید در سینما و تلویزیون تحقق پیدا کند ما باید فرصت ها، بودجه ها و امکانات کافی را تنها در اختیار تهیه کنندگان و فیلمسازانی قرار دهیم که به انقلاب اسلامی باور دارند. ما باید تمامی فرصت ها را در اختیار کسانی بگذاریم که با اعتقاد به اصل ولایت فقیه و ایمان به آرمان های انقلاب اسلامی می خواهند در مسیر ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی در سینما و تلویزیون گام بردارند.

منبتی خاطرنشان کرد: ما باید در سینما و تلویزیون کشور شاهد تولیداتی باشیم که باعث افتخارمان باشند و بتوانیم با گردنی برافراشته از آن ها دفاع کنیم. فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی ما باید برابر تراز انقلاب اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه ما طی بیش از ۴۰ سالی که از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد به کرات شاهد کمی گرایی در سینما و تلویزیون بوده ایم اظهار داشت: دیگر توجه به کمیت کافی است! ما آنقدر در سینما و تلویزیون کمیت داریم که بسیاری از فیلم ها سال ها پشت در اکران می مانند و بسیاری از سریال ها خاک می خورند! ما امروزه نیازمند آن هستیم که در رابطه با دستاوردهای ارزشمند ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در کشور مبادرت به تولید فیلم و سریال کنیم.

منبتی یادآور شد: متأسفانه طی همه سال هایی که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد ما به تعداد انگشتان دست شاهد تهیه کنندگان و کارگردانانان انقلابی و متعهد و ولایتمدار و باورمند بوده ایم و کمتر کسی پیدا می شود که این روزها بخواهد برای آرمان های انقلابی کاری انجام دهد؛ این معضل بزرگی است که باید برای آن چاره اندیشی شود! کار باید تنها به دست همین افراد کاربلد و متعهد سپرده شود تا حوزه فرهنگ هنر از نابودی نجات پیدا کرده و به رشد و تعالی برسد.

این کارشناس فرهنگی با انتقاد از حوزه هنری و سایر دستگاه ها و نهادهایی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت کرده و از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند تصریح کرد: معضل اصلی ما این است که این دستگاه ها و نهادها همواره کم کاری و کوتاهی می کنند. بنده معتقدم ما نیازمند آن هستیم که مدیرانی را وارد عرصه سینما کنیم که پایبند به انقلاب اسلامی باشند، برای انقلاب اسلامی بها پرداخت کنند. کار باید تنها به دست این افراد سپرده شود که برای بالندگی کشور از جان و دلشان مایه می گذارند.

وی تأکید کرد: طی این سال ها جریان های معاندی که مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار دارند با سازماندهی مناسب مرتب برای یکدیگر کار جور کرده و در پی آن بوده اند که اشتباهات و ضعف های شان را جبران کنند. این افراد که عموماً از خارج مرزها پشتیبانی می شوند و به دستور جشنواره های غربی فیلمسازی می کنند و با نشان دادن تصویری تلخ و سیاه از جمهوری اسلامی ایران دست در دست دشمنان این مرز و بوم می گذارند نباید اجازه فعالیت در کشور داشته باشند و در عوض همه امکانات باید در دست نیروهای انقلابی باشد اما افسوس که تاکنون هیچ ساماندهی مناسبی برای دور هم جمع کردن نیروهای انقلابی در کشور وجود نداشته است.

منبتی در خاتمه اظهاراتش افزود: بنده امیدوارم در سال جاری شاهد روی کار آمدن مدیران انقلابی و متعهد باشیم؛ مدیرانی که تمام تلاش خود را به کار ببندند تا بودجه حاکمیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها در اختیار نیروهای انقلابی قرار بگیرد و دست منافقان و معاندان از این بودجه ها کوتاه شود تا بتوانیم ضمن تحقق شعار ارزشمند جهش تولید، شاهد ترویج ارزش های دینی، ملی، اخلاقی و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر کشور نیز باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.