شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد:

سبک زندگی کرونایی در لایوهای اینستاگرامی

محمدصادق افراسیابی

سینماپرس: معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گفت وگوهای زنده و لایو های اینستاگرامی هنرمندان گفت: در این میان با ذائقه های مختلف مخاطبان در رسانه های مجازی سر و کار داریم و در این رابطه پویشی را برگزار کردیم که به سبک زندگی کرونایی مربوط بود.

به گزارش سینماپرس، محمدصادق افراسیابی معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در برنامه تقاطع فرهنگ رادیو گفت و گو، با اشاره به فعال تر شدن کاربران فضای مجازی در شرایط پاندمی کنونی اظهار کرد: سیاست گذاری ها در بعد وزارت فرهنگ و نیز فعالان حوزه رسانه ای شکل گرفت و از ترکیب بخش دولتی و خصوصی چنین زمینه ای فراهم شد.

وی به نقش مخاطبان در اقبال فعالیت های رسانه ای در حوزه هنر و فرهنگِ این روزهای فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بخشی از مخاطبان که به کتاب گرایش داشتند، امروز از رسانه های مجازی در حوزه کتاب بهره می گیرند و در این بخش رایزنی هایی برای تخفیفات پلت فرم ها اتفاق افتاد.

افراسیابی با اشاره به گفت وگوهای زنده و لایو های اینستاگرامی هنرمندان اظهار کرد: در این میان با ذائقه های مختلف مخاطبان در رسانه های مجازی سر و کار داریم. در این رابطه پویشی را با رادیو گفت وگو، روبیکا، آخرین خبر، خبر فوری و آپارات برگزار کردیم که به سبک زندگی کرونایی مربوط بود.

وی افزود: این روند مخاطبانی خاص را جذب کرد و بخشی از مردم که علاقه ای به کتابخوانی نداشتند، سرگرمی های خود را دنبال کردند و حجم دریافت آثار در این پویش مبنی بر سرگرمی های خانوادگی در منزل بود.

افراسیابی گفت: عادت واره های مخاطب در این پاندمی نیز دنبال شده است؛ در گذشته مردم سرگرمی ها را در خارج منزل دنبال می کردند ولی امروز مجبور به بهره گیری از امکانات سرگرم ساز در منزل هستند.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: در این مدت تخفیف ۹۰ درصدی برای کتاب الکترونیک در نظر گرفته شد و تا رقم ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کتاب الکترونیک در این مدت خریداری شد.

افراسیابی افزود: پویشی راه اندازی شد که مردم با مطالعه کتاب، تجربه شخصی خود را در قالب یک فایل صوتی ارسال کنند.

وی بیان کرد: در این مدت نوعی از عادت واره رسانه ای در مردم شکل گرفته اما به طور خاص ربطی به دوران کرونا یا پسا کرونا ندارد.

افراسیابی اضافه کرد: در حوزه کتاب های دیجیتال اتفاقی خوب افتاد و علاوه بر این ۵۰۰ ساعت آموزش رسانه ای در اختیار مخاطبان قرار داده شد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از مخاطبین نسبت به این ظرفیت رسانه ای اقبال نشان دادند وپویش مشترک با رادیو گفت وگو نیز مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.